وبلاگ

قیمت انواع پیچ و مهره صنایع دریایی و کشتی سازی

قیمت انواع پیچ و مهره صنایع دریایی و کشتی سازی
Rate this post

گستره کاربردهای پیچ و مهره به عنوان یک اتصال دهنده بسیار وسیع است. این ابزارآلات نقش اتصالات موقت را دارند و در بخش‌هایی که نیاز به باز و بسته کردن اتال برای تعمیر و یا تعویض بخش مورد نظر است، استفاده می‌شوند. صنایع دریایی یکی از بزرگترین صنایعی هستند که پیچ و مهره‌ها در آن کاربرد دارند. کاربرد پیچ و مهره صنایع دریایی شامل استفاده پیچ و مهره در هر بخشی که به این صنایع مربوط است، می‌شود و تنها به یک بخش محدود نمی‌شود. انواع مختلفی از اتصال دهنده‌ها و پیچ و مهره‌ها در صنایع دریایی استفاده می‌شوند. پیچ و مهره‌هایی که در این حوزه استفاده می‌شوند باید با شرایط آن سازگاری داشته باشند و پاسخگوی نیازهای این صنعت باشند. پیچ و مهره در صنعت‌های مختلفی که با دریا در ارتباط هستند، استفاده می‌شود.

کارشناسان دیا در این مقاله شما را با پیچ و مهره صنایع دریایی، کاربرد آن‌ها در این صنایع، انواع پیچ و مهره‌ای که در این صنایع استفاده می‌شود، قیمت این محصولات و همچنین فروش آن‌ها و تهیه از مرکز معتبر عرضه آن‌ها، آشنا می‌کنند. بنابراین اگر در صنایع دریایی فعالیت دارید و به دنبال خرید پیچ و مهره برای این صنعت هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

پیچ و مهره صنایع دریاییپیچ و مهره صنایع دریایی چیست

از جمله کاربردهای پیچ و مهره‌ها، استفاده از آن‌ها در صنایع دریایی است. پیچ و مهره‌ها در این صنایع نقشی مهم ایفا می‌کنند و مسئول ایجاد اتصالات موقت هستند. منظور از پیچ و مهره صنایع دریایی، انواع مختلفی از پیچ، مهره، واشر و سایر اتصال دهنده‌هایی است که در این صنایع استفاده می‌شوند. کاربرد پیچ و مهره در این صنعت به بخش خاصی محدود نمی‌شود و چندین بخش و صنعت مختلف را شامل می‌شود.

کاربرد پیچ و مهره در صنایع دریایی

همانطور که گفتیم یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاربردی پیچ و مهره‌‌ها، استفاده از آن‌ها در صنایع دریایی است. کاربرد پیچ و مهره در صنایع دریایی شامل استفاده از آن‌ها در بخش‌ها و صنعت‌هایی که با دریا در ارتباط هستند می‌شود. پیچ و مهره‌‌ها در ساخت انواع کشتی‌های باربری، مسافربری و حمل سوخت استفاده می‌شوند. آن‌ها در ساخت قایق‌ها با کاربری‌های مختلف و ابعاد متفاوت کاربرد دارند. از دیگر کاربردهای پیچ و مهره در صنایع دریایی می‌توان به ساخت انواع سازه‌های دریایی مانند اسکله‌ها، دکل‌های استخراج نفت از دریا، ساخت انواع جزیره‌های مصنوعی، اماکن تفریحی در دریا و… اشاره کرد. این کاربردها بسیار گسترده هستند و نیاز به استفاده از انواع مختلف پیچ و مهره برای بخش‌های مختلف هر کاربرد دارند.

مقالات بیشتر:   خرید پیچ و مهره پلاستیکی - لیست قیمت به روز

انواع پیچ و مهره صنایع دریایی

انواع پیچ و مهره صنایع دریایی

پیچ و مهره‌ها در بخش‌های مختلف یک سازه دریایی و یا یک کشتی، قایق و… استفاده می‌شوند، بنابراین پیچ و مهره‌های دریایی به نوع خاصی از پیچ و مهره‌ها محدود نمی‌شود و شامل انواع مختلفی از این ابزار می‌شود. با توجه به موقعیت پیچ و مهره و نقشی که در اتصال باید ایفا کند، از انواع مناسب این ابزارها استفاده می‌شود. منظور از انواع پیچ و مهره تنوع آن‌ها از نظر هندسه و مدل، جنس و سایز پیچ و مهره‌ها است. در زیر به بررسی این سه دسته بندی می‌پردازیم.

انواع پیچ و مهره صنایع دریایی از نظر جنس

پیچ و مهره‌هایی که در صنایع دریایی استفاده می‌شوند، بصورت دائمی با رطوبت و املاح آب دریا در تماس هستند. بنابراین احتمال خوردگی آن‌ها بسیار بالا است. خوردگی اتصالات باعث معیوب شدن اتصال می‌شود و در به مرور زمان اتصال یا باز شده و یا دچار شکست می‌شود. در کاربردهای حساسی همچون صنایع دریایی هرگونه عیب در اتصال، خسارات زیادی را در پی خواهد داشت. بنابراین یکی از الزامات پیچ و مهره‌هایی که در این صنعت استفاده می‌شود، داشتن مقاومت به خوردگی بالا است. البته این الزام برای اتصالاتی است که در بخش‌های بیرونی سازه‌ها و ماشین آلات دریایی، استفاده می‌شوند و بخش‌های داخلی که با آب دریا در تماس نیستند به مقاومت به خوردگی بالا نیازی ندارند. بر اساس استانداردها (ASTM) پیچ و مهره‌هایی که در یک سازه دریایی استفاده می‌شوند، عموما از جنس فولاد کربنی، استیل، گالوانیزه و پلاستیک هستند.

پیچ و مهره فولادی

پیچ و مهره فولادی از جنس فولاد ساده کربنی هستند که عناصر آلیاژی آن‌ها بسیار کم است و تاثیر چندانی در خواص آن‌ها ندارند. فولادها خواص مکانیکی قابل قبولی دارند و اتصالات فولادی استحکام بالایی را فراهم می‌کنند. این پیچ و مهره‌ها خود بر اساس ترکیب شیمیاییشان و میزان درصد کربن آن‌ها به سه نوع پیچ و مهره کم مقاومت، پیچ و مهره با مقاومت متوسط و پیچ و مهره پرمقاومت دسته‌بندی می‌شوند. بر اساس استحکامی که این پیچ و مهره‌ها دارند، در بخش‌های مختلف صنایع دریایی استفاده می‌شوند.

پیچ و مهره کشتی رانیپیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه همان پیچ و مهره فولادی است که گالوانیزه شده است. گالوانیزه کردن یک روش روکش دهی است که طی آن یک روکش از زینک بر روی سطح فولاد اعمال می‌شود. فولادهای گالوانیزه دارای مقاومت به خوردگی بالاتری نسبت به فولادهای ساده کربنی هستند و در واقع هدف از گالوانیزه کردن بیشتر بهبود این خاصیت از پیچ و مهره است. این نوع از پیچ و مهره‌ها برای استفاده در بخش‌های بیرونی سازه‌های دریایی، کشتی‌ها و قایق‌ها مناسب هستند.

مقالات بیشتر:   آزمایش سختی سنجی پیچ و مهره به روش های مختلف

پیچ و مهره استیل

پیچ و مهره استیل نوعی پیچ و مهره با خاصیت مقاومت به خوردگی بالای ذاتی هستند. استیل آلیاژی از فولاد است که در ترکیب شیمیایی آن بالای 5/10 درصد کروم وجود دارد. وجود این مقدار از کروم در این آلیاژ، سبب تشکیل لایه اکسید کروم روی سطح فولاد می‌شود. اکسید کروم یک لایه با مقاومت به خوردگی عالی است. بنابراین استیل یا فولاد ضد زنگ مقاومت به خوردگی عالی دارد. این نوع پیچ و مهره در قسمت‌هایی که با آب دریا در تماس است استفاده می‌شود. رطوبت و همچنین املاح موجود در آب به هیچ عنوان نمی‌توانند باعث خوردگی این اتصالات شوند. گریدهای مختلفی از پیچ و مهره‌های استیل همچون 304، 316، A270 و A480 در بازار موجود هستند که برای صنایع دریایی استفاده می‌شوند.

پیچ و مهره پلاستیکی

پلاستیک‌ها در چند دهه اخیر به واسطه خواص مطلوبی که دارند، در صنعت ساخت پیچ و مهره استفاده می‌شوند. البته همه پلاستیک‌ها مناسب استفاده به عنوان پیچ و مهره نیستند و تعداد محدودی از پلاستیک‌ها در این صنعت کاربرد دارند. پیچ و مهره‌های پلاستیکی هم دارای مقاومت به خوردگی قابل قبولی هستند و در جاهایی که اتصال تحت بار و فشار نیست از آن‌ها  استفاده می‌شود زیرا آن‌ها خواص مکانیکی ضعیفی دارند. پیچ و مهره پلاستیکی در بخش‌هایی از صنایع دریایی که نیاز به مقاومت الکتریکی بالا، مقاومت به خوردگی بالا و وزن سبک داریم، استفاده می‌شود.

انواع پیچ و مهره صنایع دریایی از نظر مدل و هندسه

باتوجه به اینکه پیچ و مهره‌ها در بخش‌های مختلفی از صنعت دریایی استفاده می‌شود، به انواع مختلفی از آن‌ها نیاز است. هر بخشی شرایط خاص خود را دارد و به پیچ و مهره‌ای با ویژگی‌های مناسب آن بخش نیاز دارد. به عنوان مثال در بخش‌هایی که نیاز به استحکام بالا داریم، از پیچ خشکه با گرید استحکامی پرمقاومت استفاده می‌کنیم، بخش‌هایی که فضا کم و تنگ است، بسراغ استفاده از پیچ آلن می‌رویم، در اتصالاتی که به یک سمت اتصال دسترسی داریم، از پیچ‌های خودکار استفاده می‌کنی. بطورکلی تعداد زیادی از پیچ‌ها، مهره‌ها و سایر اتصال دهنده‌ها در صنایع دریایی استفاده می‌شوند. پیچ آچاری، خشکه، پیچ آلن، خزینه، متری، خودکار، پیچ استوانه، مهره شش گوش، مهره مربع، واشر تخت، واشر فنری، انواع قلاب‌ها، سیم بکسل‌های استیل و گالوانیزه، انواع انکرها و… از جمله اتصال دهنده‌هایی هستند که در این صنعت بزرگ و مهم استفاده می‌شوند.

مقالات بیشتر:   خرید سیم بکسل ماشین (خودرویی) 1403

انواع پیچ و مهره صنایع دریایی از نظر سایز

تمامی مدل‌های پیچ و مهره‌ها دارای سایزبندی هستند و در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. زیرا در کاربردهای مختلف از جمله صنایع دریایی نیاز به سایزهای مختلفی از هر نوع پیچ و مهره است. سایزبندی پیچ و مهره‌ها را استانداردهای بین‌المللی تعیین و تعریف می‌کنند. دو استاندارد بین‌المللی DIN و ISO استانداردهایی هستند که برای سایزبندی پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شوند. این استانداردها برای ابعاد مختلف پیچ و مهره مانند طول پیچ، قطر سر پیچ، قطر بدنه پیچ، ابعاد رزوه پیچ، وزن پیچ و… در هر سایز، اندازه‌های مشخصی تعریف می‌کنند. این سایزبندی دقیق و مهندسی شده کمک می‌کند که بتوانیم پیچ مناسب هر کاربرد را به راحتی انتخاب کنیم.

قیمت پیچ و مهره صنایع دریایی

از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید پیچ و مهره صنایع دریایی که آن‌ها به صورت زیاد و عمده استفاده می‌شوند، قیمت آن است. از آنجا که از انواع مختلفی از پیچ و مهره‌ها در این صنعت استفاده می‌شود و هر نوع از این ابزارآلات قیمت خاص خود را دارند، قیمت پیچ و مهره صنایع دریایی وابسته به عوامل مختلفی است و نمی‌توان یک مقدار مشخص برای آن در نظر گرفت. از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت پیچ و مهره‌ها می‌توان به نوع و مدل پیچ یا مهره، جنس پیچ و مهره، سایز این محصولات، برند شرکت سازنده و کیفیت آن‌ها اشاره کرد. برای اطلاع از لیست قیمت این پیچ و مهره‌ها باید به مرکز عرضه آن‌ها مراجعه کرده و یا با سایت فروشگاه اینترنتی پیچ و مهره مورد نظرتان، تماس بگیرید.

فروش پیچ و مهره صنایع دریایی

مجموعه‌های زیادی در زمینه فروش پیچ و مهره دریایی فعالیت دارند. اگر شما قصد خرید این نوع از پیچ و مهره‌ها را دارید، نباید به هر مجموعه‌ای اعتماد کرده و از آن خرید کنید. زیرا پیچ و مهره در صنایع دریایی نقشی مهم دارند و هرگونه ضعف در آن‌ها باعث به بار آمدن خسارات زیادی می‌شود. بنابراین پیچ و مهره‌ها را از مراکز عرضه معتبر خریداری کنید. با خرید این محصولات از مراکز معتبر محصولاتی با کیفیت و از بهترین برندهای تولید کننده دریافت خواهید کرد. دیا پیچ از معتبرترین مراکز عرضه انواع پیچ و مهره صنایع شیمیایی با کیفیت است که شما می‌توانید از سراسر کشور محصول مورد نظر خود را از این فروشگاه اینترنتی سفارش دهید. همچنین برای دریافت راهنمای انتخاب و خرید، دریافت اطلاعات بیشتر از محصولات و همچنین قیمت آن‌ها، می‌توانید با پشتیبانی سایت دیا تماس بگیرید.

3 دیدگاه در “قیمت انواع پیچ و مهره صنایع دریایی و کشتی سازی

  1. عباس غنی گفت:

    پیچ استیل سایز بندی برای من به همراه قیمت ارسال کنید ایمیلم درج شده

  2. ناظر عبوسی گفت:

    مطلب جامع و کاملی بود تشکر

  3. سهیل گفت:

    پیچ استیل سایز بندی برای من به همراه قیمت ارسال کنید ایمیلم درج شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *