وبلاگ

خرید سیم بکسل گالوانیزه گرم و سرد در اندازه های مختلف

سیم بکسل گالوانیزه
Rate this post

اتصالات موقت طیف گسترده‌ای از تجهیزات از پیچ و مهره گرفته تا انکربولت‌ها، قلاب‌ها و تجهیزات باربرداری را شامل می‌شود. سیم بکسل یکی از مهم‌ترین تجهیزات مربوط به اتصالات یا باربرداری است که در حمل و نقل، لیفتینگ، آسانسورها و… استفاده می‌شود. سیم بکسل گالوانیزه از انواع پرکاربرد خانواده سیم بکسل‌هاست. این ابزار فولادی دارای روکشی از زینک موسوم به گالوانیزه است که خواص مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی بهتری نسبت به نوع فولادی ساده دارد.

این ابزارآلات نقش‌های مهم و بسیار حساسی را در صنایع برعهده دارند، بنابراین هنگام خرید سیم بکسل گالوانیزه باید نهایت دقت را به عمل آورد که محصولی با کیفیت و مناسب با کاربرد را تهیه کرد. بنابراین شما اطلاعاتی اولیه از انواع سیم بکسل‌ها و به طور مخصوص سیم بکسل گالوانیزه داشته باشید. به این منظور در این مقاله اطلاعاتی مختصر و مفید از انواع، قیمت، خرید  و کاربرد سیم بکسل گالوانیزه را به اشتراک گذاشته‌ایم.

سیم بکسل گالوانیزه سیم بکسل

سیم بکسل یا همان طناب‌های فولادی یکی از اصلی‌ترین تجهیزات و ابزارهای باربرداری‌ها، حمل و نقل‌ها و سازه‌های سنگین هستند. سیم بکسل یک طناب است  که از چندین رشته فولاده که دور هم پیچیده شده‌اند، تشکیل شده است. سیم بکسل‌ها دارای سه قسمت زیر هستند:

هسته

هسته سیم بکسل در واقع مغزی یا بخش مرکزی سیم بکسل است که رشته‌های فولادی دور آن پیچیده می‌شوند. این بخش نگهدارنده رشته‌های فولادی است و خود از الیاف‌های طبیعی یا مصنوعی و یا از فولاد ساخته می‌شود.

محصولات بیشتر: زنجیر فولادی

سیم

سیم کوچکترین بخش یک سیم بکسل است که در واقع خود از فولاد ساخته شده است. این سیم‌ها معمولا استحکام زیادی ندارند، بنابراین از چندین سیم در کنار هم استفاده می‌شود.

محصولات بیشتر: بست سیم بکسل

رشته

رشته مجموعه‌ای از چندین سیم است که دور هم پیچیده شده اند. مجموعه‌ای از رشته‌ها هم دور هسته پیچیده شده و سیم بکسل را تشکیل می‌دهند.

مقالات بیشتر:   پیچ و مهره سوله سازی مخصوص اسکلت ساختمان (عمده و جزئی)

این سه بخش در واقع تعیین کننده ویژگی‌های یک سیم بکسل هستند. اگر با این محصولات برخورد داشته باشد خواهید دید که بر روی بسته بندی یا کاتالوگ آن‌ها اعدادی به صورت m*n نوشته شده است. این اعداد مشخص کننده رشته‌ها و سیم‌های سیم بکسل هستند. m تعداد رشته‌های هر سیم بکسل و n تعداد سیم‌های تشکیل دهنده هر رشته هستند. هرچقدر این اعداد بزرگتر باشند، تعداد سیم و رشته‌ها بیشتر و قطر سیم بکسل هم بیشتر خواهد بود. هرچقدر قطر و سایز سیم بکسل بزرگتر باشد، قابلیت تحمل وزن آن هم بیشتر است.

خرید سیم بکسل گالوانیزه

انواع سیم بکسل

اگر بخواهیم انواع سیم بکسل را بررسی کنیم، باید از دو جنبه مختلف به آن نگاه کنیم. یعنی سیم بکسل‌ها هم از نظر جنس آن‌ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند و هم بافت‌های مختلفی دارند. در این مقاله هدف ما بررسی سیم بکسل‌های گالوانیزه است که در واقع یک نوع سیم بکسل را از نظر جنس آن بررسی می‌کند. بنابراین در این بخش تنها برای افزایش اطلاعات شما، انواع سیم بکسل را از نظر جنس و بافت فقط نام می‌بریم.

انواع سیم بکسل از نظر جنس مواد سازنده آن

  • سیم بکسل فولادی ساده.
  • سیم بکسل فولادی روکش دار.
  • سیم بکسل گالوانیزه.

انواع سیم بکسل گالوانیزه از نظر بافت

سیم بکسل از نظر بافت و نحوه آرایش انواع مختلفی دارند. هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای استفاده در کاربردی خاص مناسب هستند. انواع بافت سیم‌ها و رشته‌های سیم بکسل به انواع مختلف زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • سیم بکسل با بافت فیلر.
  • سیم بکسل با بافت سیل (Seale).
  • سیم بکسل با بافت استاندارد.
  • سیم بکسل با بافت وارینگتون.

سیم بکسل گالوانیزه

سیم بکسل گالوانیزه یکی از انواع سیم بکسل‌ها است که دارای کاربردهایی گسترده در حوزه‌های کاربری این تجهیزات است. این نوع سیم بکسل از فولاد ساخته شده است اما برای بهبود خواصی همچون مقاومت به خوردگی آن، روکش دهی می‌شود. این نوع روکش دهی را گالوانیزه کردن می‌گویند. در طی این فرایند از عنصر روی یا زینک برای روکش دهی فولاد استفاده می‌شود. بنابراین این نوع سیم بکسل دارای خواص مکانیکی مطلوب فولادهای ساده است با این تفاوت که مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی عالی و بهبود یافته‌ای دارد. زنگ زدن و خورده شدن سیم بکسل باعث افت خواص آن می‌شود و طول عمر آن را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین سیم بکسل گالوانیزه دارای طول عمر بیشتر و خواص مطلوبی است. گالوانیزه کردن فولادها به دو روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد انجام می‌شود.

مقالات بیشتر:   6 مهم ترین تفاوت های پیچ و پرچ - دلایل برتری پیچ نسبت به پرچ (آپدیت 1402)

قیمت سیم بکسل گالوانیزه

سیم بکسل گالوانیزه سرد

یکی از انواع سیم بکسل‌ها، سیم بکسل گالوانیزه سرد است. در روش گالوانیزه کردن سرد یا الکترولیز، یک محلول از نمک زینک با آب یا حلال‌های اسیدی تهیه می‌شود. این محلول بر روی سطح سیم‌های فولادی اسپری می‌شود. این فرایند در دمای پایین انجام می‌شود. در این روش هیچ گونه درگیری و پیوند شیمیایی بین سطح فولاد و روکش ایجاد نمی‌شود و در واقع می‌توان گفت که شیمی سطح تغییری نمی‌کند. تنها یک لایه از روی یا زینک روی سطح فولاد شکل می‌گیرد و مقاومت به خوردگی آن افزایش می‌یابد. سیم بکسل گالوانیزه سر قیمت پایین‌تری نسبت به گالوانیزه گرم دارد زیرا فرایند گالوانیزه کردن سرد آسان‌تر و کم هزینه‌تر است.

سیم بکسل گالوانیزه گرم

گالوانیزه کردن گرم فولادها دیگر روش‌های روکش دهی گالوانیزه است. در این روش یک مذاب حاوی عنصر زینک با دمای حدود 460 درجه سانتیگراد تهیه می‌شود. سیم‌های سیم بکسل درون این محلول مذاب غوطه‌ور می‌شوند و پس از آغشته شدن کامل، بیرون آورده می‌شوند. به دلیل دمای بالا و فعال بودن سطح در این دما، زینک موجود در روی سطح فولاد با اکسیژن هوا و مواد سطح فولاد واکنش داده و یک لایه مقاوم اکسیدی روی سطح فولاد تشکیل می‌شود. در این فرایند برخلاف روش سرد، سطح فولاد درگیر شده و واکنش می‌دهد. بنابراین شیمی سطح تغییر کرده و پیوند بین لایه ایجاد شده و فولاد بوجود می‌آید. بنابرای لایه نشسته روی فولاد استحکام زیادی دارد. هزینه انجام این فرایند نسبت به فرایند گالوانیزه سرد، بالاتر است.

کاربردهای سیم بکسل گالوانیزه

همانطور که گفتیم سیم بکسل‌ها یکی از کاربردی‌ترین اجزا و نجهیزات باربرداری، حمل و نقل و… هستند. آن‌ها به واسطه استحکام و تحمل وزن قابل قبولی که دارند، کاربردهای زیادی در صنایع دارند. یکی از شناخته شده‌ترین کاربردهای سیم بکسل گالوانیزه استفاده در آسانسورها است. کاربرد دیگر این ابزار در جرثقیل‌ها است. در پل‌های کابلی معروفی که در دنیا ساخته شده که نمونه آن در شهر اهواز هم هست، از سیم بکسل‌ها استفاده شده است. در حمل و نقل‌های سنگین، ساخت سازه‌های دریایی، ساخت انواع ماشین آلات سنگین، در حفاری‌ها، استخراج در معادن، وسایل شهربازی، صنایع و استخراج‌های نفتی، صنعت پتروشیمی و… از سیم بکسل گالوانیزه استفاده می‌شود.

مقالات بیشتر:   خرید پیچ و مهره بوشهر (در سایز و گریدهای مختلف)

قیمت سیم بکسل گالوانیزه

قیمت سیم بکسل در وهله اول متاثر از جنس آن است. سیم بکسل‌ گالوانیزه قیمتی بیشتر از سیم بکسل فولادی ساده و کمتر از سیم بکسل استیل دارد. زیرا گالوانیزه کردن فولاد هزینه‌بر است اما هزینه آن نسبت به خرید متریال استیل کمتر است. دیگر عامل موثر در قیمت سیم بکسل گالوانیزه، نوع و یا بافت آن است. به عنوان مثال سیم بکسل گالوانیزه با بافت استاندارد قیمتی متفاوت از بافت وارینگتون خواهد داشت. برند یا شرکت سازنده این محصولات هم در قیمت آن‌ها موثر است طبیعی است که سیم بکسلی که ساخت کشور آمریکا است گران‌تر از سیم بکسل چینی است. با در نظر گیری این عوامل می‌توان قیمت سیم بکسل‌ها را تخمین زد.

خرید سیم بکسل گالوانیزه

اولین چیزی را که باید هنگام خرید سیم بکسل گالوانیزه مدنظر قرار دهید این است که محصولی با کیفیت خریداری کنید. زیرا این ابزار در کاربردهای بسیار حساسی استفاده می‌شوند و هرگونه ضعف در آن‌ها می‌تواند خسارات زیادی را به بار آورد و جان افراد زیادی را هم به خطر اندازد. برای تهیه انواع سیم بکسل با کیفیت، فروشگاه پیچ و مهره دیا پیچ را انتخاب کنید. این مجموعه عرضه کنند انواع مختلف اتصالات از جمله سیم بکسل‌های گالوانیزه از معتبرترین برندها و در بالاترین کیفیت است. برای دریافت راهنمای خرید و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات عرضه شده این مجموعه، می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت با پشتیبانی سایت دیا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *