وبلاگ

انواع سیم بکسل ریز بافت گالوانیزه، استیل و فولادی

انواع سیم بکسل ریز بافت گالوانیزه
Rate this post

همه ما به محض شنیدن سیم بکسل به یاد بکسل کردن و کشیدن ماشین می‌افتیم. سیم بکسل از تجهیزاتی است که در انواع لیفتینگ‌ها، باربرداری و حمل و نقل مانند همین کشیدن و بکسل کردن ماشین، حمل و نقل‌های بزرگ مانند حمل با جرثقیل، ساخت و نگهداری سازه‌های بزرگ و… استفاده می‌شود. سیم بکسل در واقع طنابی فلزی است که در صنعت آن را با نام طناب فولادی می‌شناسند. سیم بکسل ریز بافت یکی از انواع سیم بکسل است که از جنبه سایز سیم بکسل تقسیم بندی شده است.

این ابزار یا تجهیزات در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند و بر اساس پارامترهای مختلف تولید مانند سایز بافت، جنس، نوع بافت و… تقسیم بندی می‌شوند. این تنوع باعث امکان استفاده گسترده در آن‌ها شده است. سیم بکسل ریز بافت که یکی از تقسیم‌بندی‌های سیم بکسل است خود از نظر جنس و نوع بافت به انواع مختلفی دسته‌بندی می شود که در این مقاله کارشناسان دیا پیچ به آن پرداخته‌اند. دیا پیچ یکی از معتبرترین مراکز عرضه انواع پیچ و مهره و اتصالات است و شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را از این فروشگاه در سراسر کشور سفارش دهید.

دفتر کرج

02634727949

دفتر تهران

ارتباط از طریق پیام رسان ایتا 09391687580

در ادامه انواع سیم بکسل از نظر بافت را بررسی خواهیم کرد:

سیم بکسل چیست

سیم بکسل از تجهیزات اتصالات و یا در واقع باربرداری و لیفتینگ است که به طناب فولادی نام گرفته است. این ابزار از سه جز مختلف تشکیل شده است. اولین جز هسته سیم بکسل است که در واقع شالوده آن را تشکیل می‌دهد. جز دیگر سیم بکسل سیم است. سیم‌ها مفتول‌هایی با قطر هستند که با توجه به جنس سیم بکسل از مواد مختلف که در واقع گریدهای مختلف فولاد هستند، ساخته می‌شوند. جز سوم رشته است. رشته‌ها مجموعه‌ای از چند سیم هستند که به دور یکدیگر پیچیده شده‌اند.

مقالات بیشتر:   نمایندگی پیچ و مهره تهران و البرز

مجموعه‌ای از رشته‌ها هم به دور هسته پیچیده شده و سیم بکسل را تشکیل می‌دهند. این محصول خود به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. در واقع سیم بکسل‌ها از جنبه های مختلفی دسته بندی می‌شوند. یکی از این دسته‌بندی‌ها سایز بافت آن‌هاست. ما در اینجا به بررسی سیم بکسل ریزبافت خواهیم پرداخت.

محصولات بیشتر: بست سیم بکسل

سیم بکسل چیست

سیم بکسل ریز بافت چه نوع سیم بکسلی است

همانطور که گفتیم سیم بکسل‌ها از جنبه‌های مختلفی تقسیم‌بندی میشوند. یکی از انواع تقسیم‌بندی این تجهیزات، طبقه بندی آن‌ها بر اساس سایز بافت و یا در واقع قطر سیم و به دنبال آن رشته‌ها است. یکیرش از انواع سیم بکسل‌ها بر این اساس، سیم بکسل ریزبافت است. سیم‌های این نوع از سیم بکسل‌ها، قطر کمی دارند و بسیار نازک و ریز هستند. بنابراین قطر رشته‌ها و همچنین قطر کلی سیم بکسل ریزبافت هم کم خواهد بود.

محصولات بیشتر: زنجیر فولادی

نحوه بافتن سیم بکسل

محصولات بیشتر: بست مهارکش

انواع سیم بکسل ریز بافت

سیم بکسل‌های ریز بافت که نوعی از سیم بکسل‌ها هستند خود بر اساس نوع بافت و همچنین جنس این ابزار، به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. این تنوع در این محصول باعث استفاده زیاد از آن در صنایع مختلف شده است.

بافت‌های مختلف سیم بکسل ریز بافت

یکی از انواع تقسیم‌بندی‌های سیم بکسل‌ ریز بافت، دسته‌بندی آن از نظر نوع بافت سیم بکسل است. در واقع با توجه به نیازهای کاربرد سیم بکسل‌ها، شرکت‌های تولید کننده تصمیم گرفتند سه جز هسته، سیم و رشته را به مدل‌های مختلفی به آرایش درآورند تا هر مدل با ویژگی‌های خاص خود پاسخگوی نیازهای کاربردها باشند. سیم بکسل در چهار مدل مختلف آرایش می‌یابند و یا بافته می‌شوند.

بافت‌های مختلف سیم بکسل ریز بافت

انواع بافت سیم بکسل

سیم بکسل ریزبافت فیلر

بافتن یا پیچیدن رشته‌ها به دور هسته در سیم بکسل‌ها، باعث ایجاد یک فضای خالی بین آن‌ها می‌شود. در این آرایش، فضای خالی بین رشته‌ها بایک فیلر یا پرکننده، پر می‌شود و به این ترتیب استحکام آن افزایش می‌یابد.

محصولات بیشتر: سیم بکسل روکشدار

سیم بکسل ریز بافت سیل

در این آرایش از دو نوع سیم با سایز مختلف استفاده می‌شود. در واقع رشته‌ها با سیم‌های کوچک‌تر در بخش داخلی سیم بکسل و رشته‌ها با سیم‌های درشت‌تر در بخش خارجی آن قرار می‌گیرند. به این ترتیب یک سیم بکسل با مقاومت به سایش قابل قبولی طراحی می‌شود.

سیم بکسل ریز بافت استاندارد

در این هندسه از سیم بکسل ها کلیه بخش ها از سیم‌هایی با سایز یکسان تشکیل شده‌اند. این سیم بکسل ریزبافت انعطاف‌پذیری خوبی را ارائه می‌کند.

سیم بکسل ریزبافت وارینگتون

در آرایش وارینگتون، لایه خارجی سیم بکسل از ترکیب سیم‌هایی با قطر کم یا ریز و سیم‌های درشت تشکیل شده است. این آرایش استحکام خوبی دارد اما مقاومت به سایش آن کم‌تر از مدل سیل است.

مقالات بیشتر:   دلایل روغن کاری سیم بکسل - نحوه انجام

سیم بکسل ریز بافت را از چه موادی می‌سازند؟

از آنجا که سیم بکسل ریز بافت در محیط‌ها و صنایع مختلفی استفاده می‌شود، نیاز است که ویژگی‌های آن مناسب نیازهای آن صنعت باشد. بسیاری از ویژگی‌های این قطعات وابسته به جنس یا ترکیب شیمیایی آن‌ها است. یعنی نیاز است سیم بکسل‌ها از مواد مختلفی ساخته شوند تا بتوانند در کاربردهای مختلف قابل استفاده باشند. بطور کلی سیم بکسل ریز بافت از نظر جنس در 4 مدل زیر تولید می‌شود.

محصولات بیشتر: سیم بکسل فولادی

سیم بکسل ریز بافت را از چه موادی می‌سازند؟

سیم بکسل ریز بافت از جنس فولاد

پرکاربردترین نوع سیم بکسل‌ها، سیم بکسل فولادی هستند. فولادها آلیاژی از آهن و کربن هستند که خواص مکانیکی مطلوبی دارند. بنابراین سیم بکسل ریزبافت فولادی دارای استحکام خوبی است و می‌تواند به خوبی از عهده نقش خود در لیفتینگ، حمل و نقل و… برآید. اما ایرادی که این ابزار دارند، مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی ضعیف آن‌ها است. بنابراین انواع دیگر سیم بکسل‌ها وارد بازار مصرف شدند تا پاسخگوی این نیاز و دیگر نیازهای صنعت باشند.

محصولات بیشتر: قلاب شگل تناژدار

سیم بکسل ریز بافت روکش دار

گاهی بر روی سیم بکسل برای حفاظت در برابر عوامل محیطی همچون رطوبت و زنگ زدگی، ضربه و خراش، سایش و… یک روکش از جنس پلاستیک انعطاف پذیری همچون پلی پروپیلن، نایلون، وینیل ، پلی یورتان و پلی استر و یا رابر یا لاستیک بر روی سیم بکسل کشیده می‌شود. انواع مختلفی از سیم بکسل‌ها از جمله سیم بکسل‌های ریزبافت به شکل روکش دار تولید و عرضه می‌شوند.

سیم بکسل ریز بافت از جنس گالوانیزه

سیم بکسل ریزبافت گالوانیزه در واقع از جنس فولاد است که به روش گالوانیزه روکش دهی شده است. گالوانیزه کردن یکی از روش‌های روکش دهی آهن‌ها و فولادها است که در طی این فرایند یک لایه مقاوم در برابر خوردگی بر روی سطح فولاد تشکیل می‌شود. لایه تشکیل شده از جنس زینک یا روی است. گالوانیزه کردن سیم بکسل خود به دو روش گرم یا سرد انجام می‌شود. بنابراین سیم بکسل ریز بافت از جنس گالوانیزه مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی خوبی دارد و برای کاربردهایی که سیم بکسل تحت رطوبت و یا مواد شیمیایی است، بسیار مناسب است.

سیم بکسل ریزبافت از جنس استیل

نوع دیگری از سیم بکسل‌ها، سیم بکسل ریزبافت از جنس استیل است. استیل نوعی فولاد آلیاژی است که در ترکیب خود دارای مقدار زیادی عنصر کروم است. کروم موجود در این ترکسب در حین فرایند کردن فولاد با اکسیژن موجود در اتمسفر ترکیب شده و یک لایه اکسید کروم روی سطح این گرید از فولاد تشکیل می‌‌شود. اکسید کروم مقاومت به خوردگی بسیار عالی دارد. بنابراین سیم بکسل ریزبافت استیل دارای مقاومت خوردگی و محیطی عالی است و نسبت به دیگر انواع سیم بکسل، قوی‌تر است. این ابزار برای کاربردهای خاص مانند جاهایی که سیم بکسل به طور مداوم با رطوبت و یا مواد شیمیایی و خورنده در تماس است، استفاده می‌شود.

مقالات بیشتر:   سیم بکسل در تهران (نازک - روکش دار و استیل)

سیم بکسل ریز بافت چه کاربردهایی دارد

سیم بکسل ریز بافت، مانند دیگر انواع این ابزار بطور گسترده در جابچایی‌ها، حمل و نقل و… استفاده می‌شود. اگر بخواهم به تفکیک این کاربردها را ذکر کنیم، این کاربردها شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • حمل و نقل.
  • آساسنسور.
  • جرثقیل.
  • سالن‌ها و زمین‌های ورزشی.
  • ساخت و حفاظت از سازه‌ها.
  • کشتی رانی.
  • خودروسازی.
  • دوچرخه سازی.
  • تعمیر و نگهداری سازه و ماشین آلات.
  • ماشین آلات سنگین
  • و…

نکات مهم در خرید سیم بکسل ریز بافت

برای خرید سیم بکسل ریزبافت و یا هر محصول صنعتی دیگری، قبل از خرید آن باید نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک خواهند کرد که انتخابی مناسب داشته باشید. اولین نکته این است که شما باید سیم بکسل‌ها و انواع آن را بشناسید تا بتوانید تشخیص دهید که کدام نوع آن برای کاربرد شما مناسب است. نکته دیگر خرید سیم بکسل ریز بافت با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی است. کیفیت سیم بکسل در کارایی و دوام آن بسیار تاثیر دارد و هرگونه عیب در آن موجب ایجاد خسارت جانی و مالی می‌شود. نکته دیگر این است که باید توجه کنید قیمتی که فروشنده به شما اعلام می‌کند، مناسب باشد و تفاوتی با قیمت واقعی این محصول نداشته باشد. همه این‌ نکات با خرید از مرکزی معتبر به دست می‌آید.

نحوه سفارش و خرید سیم بکسل ریز بافت

برای اینکه خریدی مطمئن داشته باشید، به سراغ مراکز عرضه معتبر بروید. با خرید از این مراکز می‌توانید برای انتخای سیم بکسل مناسب از مشاوره و راهنمایی آنان بهره‌مند شوید. همچنین این مراکز محصولات خود را در بالاترین کیفیت و از معتبرترین برندها و تولیدکننده‌های داخلی و خارجی عرضه می‌کنند. دیا پیچ از جمله معتبرترین مراکزس است که شما می‌توانید انواع پیچ و مهره و تجهیزات اتصالات را از آنجا تهیه کنید. این فروشگاه اینترنتی به سراسر کشور خدمات می‌دهد. کارشناسان دیا آماده پاسخگویی به سوالات شما در ارتباط با محصولات این سایت و یا نحوه خرید و سفارش سیم بکسل ریزبافت از این مجموعه هستند. برای مشاهده لیست محصولات این مجموعه، از سایت دیا پیچ دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *