وبلاگ

خرید سیم بکسل در تبریز (نازک، با روکش و …) 1403

سیم بکسل تبریز
Rate this post

سیم بکسل از جمله کاربردی‌ترین ابزارآلاتی است که در بسیاری از صنایع سبک و سنگین استفاده می‌شود. از قطب‌های مصرف این ابزار شهرهای بزرگ وصنعتی همچون تبریز است. در واقع سیم بکسل در تبریز به عنوان یکی از کلان‌ شهرهای صنعتی کشور، مصارف زیادی در حوزه‌های مختلف صنعتی، حمل و نقل، سازه‌ای و… دارد.

سیم بکسل از نظر نوع بافت، سایز بافت و جنس به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود. به دلیل مصارف و کاربرد گسترده سیم در تبریز تقاضا برای این محصول بالا است.

به همین دلیل مجموعه‌ها و فروشگاه‌های زیادی در زمینه عرضه سیم بکسل در تبریز فعالیت دارند. دیا پیچ از معتبرترین فروشگاه‌های عرضه  اتصال دهنده‌ها است که شما می‌توانید انواع سیم بکسل و اتصال دهنده‌ها را با خیالی راحت از کیفیت و قیمت از این مجموعه سفارش دهید.

طناب سیمی در تبریزسیم بکسل در تبریز

سیم بکسل اتصال  دهنده‌ای است که در دسته ابزارآلات باربرداری و حمل و نقل قرار می‌گیرد. به سیم بکسل در بازار و صنعت، طناب فولادی هم گفته می‌شود.برای شما به عنوان خریدار یا مصرف کننده سیم بکسل در تبریز، نیاز است که این ابزار را بشناسید، تا بتوانید انتخابی مناسب داشته و به درستی از این ابزار استفاده کنید.

 آنچه که ما به عنوان سیم بکسل می‌شناسیم، شامل سه بخش مختلف است. درواقع سیم بکسل از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول که بخش مرکزی سیم بکسل است، هسته سیم بکسل نام دارد. هسته سیم بکسل معمولا از دو نوع فولادی و الیافی تولید می‌شود. البته از نظر سایز هم سیم بکسل با هسته‌های در قطرهای مختلفی در بازار موجود است. بخش دوم یک سیم بکسل، سیم است. سیم مفتولی فلزی با قطر کم است. آخرین یا سومین بخش این ابزار، رشته نام دارد و رشته مجموعه‌ای از چند سیم است.

مقالات بیشتر:   دانشنامه پیچ چپ گرد و راست گرد + کاربرد (به روزرسانی 1403)

نحوه آرایش سیم بکسل به این صورت است که چندین سیم به یکدیگر پیچیده شده و یک رشته را تشکیل می‌دهند. مجموعه‌ای از چند رشته دور هسته پیچیده شده و سیم بکسل را تشکیل می‌دهد. به تعداد سیم‌ها و رشته‌های یک سیم بکسل، سایز آن گفته می‌شود. البته قطر سیم‌ها هم در سایز سیم بکسل تاثیر دارد که به این طریق سیم بکسل به دو نوع ریز بافت و درشت بافت تقسیم بندی می‌شود.

محصولات بیشتر: پیچ بتن

انواع سیم بکسل در تبریز

انواع سیم بکسل در تبریز

همانطور که در مقدمه بحث اشاره کردیم، سیم بکسل  به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود. این تقسیم بندی را از جنبه‌های مختلفی برای سیم بکسل انجام می‌دهند. مهم‌ترین دسته بندی که بر روی این ابزار کاربردی انجام می‌دهند، دسته بندی آن بر اساس نوع بافت و جنس سیم بکسل است. بر این اساس انواع سیم بکسل در تبریز و دیگر مناطق با ویژگی‌های منحصربفرد خود، برای کاربردهای مختلف و متناسب با ویژگی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصولات بیشتر: بست مهارکش

انواع بافت سیم بکسل در تبریز

سیم بکسل‌هایی که در بازار موجود هستند از نظر بافت و یا همان نحوه آرایش سیم‌ها و رشته‌ها به چهار نوع مختلف تقسیم بندی می‌شوند. این نحوه آرایش در خواص و به دنبال آن کاربرد سیم بکسل ارتباط مستقیم دارد.

  • انواع طناب سیمیسیم بکسل با بافت استاندارد

سیم بکسل با بافت استاندارد یکی از انواع سیم بکسل در تبریز است که از سیم‌ها با قطر یکسان تشکیل شده است. یعنی قطر سیم و به دنبال آن رشته‌ها در کل بافت سیم بکسل با یکدیگر برابر است. این نوع آرایش سبب شده است که این ابزار انعطاف پذیری مطلوبی را در کاربرد ارائه دهند.

  • سیم بکسل با بافت فیلر

یکی از انواع سیم بکسل‌ها از نظر بافت، سیم بکسل فیلر است. هنگامی که رشته‌ها به دور هسته پیچیده می‌شوند یک فضای خالی بین رشته‌ها ایجاد می‌شود. گاهی برای افزایش استحکام سیم بکسل، این فضاها توسط فیلر یا همان پرکننده، پر می‌شوند. به این نوع بافت، فیلر گفته می‌شود. سیم بکسل با بافت فیلر، استحکام قابل قبولی دارد.

  • سیم بکسل با بافت سیل (Seal)

در این نوع از سیم بکسل‌ها، دو نوع سیم ریز و درشت استفاده می‌شود. رشته‌های با سیم‌های ریز در بخش داخلی سیم بکسل و رشته‌ با سیم‌های درشت در بخش خارجی آن، قرار می‌گیرند. این نوع آرایش وهندسه سبب شده است که سیم بکسل سیل دارای مقاومت به سایش خوبی باشد.

  • سیم بکسل با بافت وارینگتون

در آرایش وارینگتون، لایه خارجی سیم بکسل ترکیبی از سیم‌های درشت و ریز در کنار یکدیگراست. سیم بکسل با بافت وارینگتون دارای استحکام بالایی است. برای خرید سیم بکسل در تبریز در نوع مناسب با کاربرد خود، با دیا پیچ تماس بگیرید.

مقالات بیشتر:   همه چیز درباره نیروی گشتاور پیچ و مهره - نحوه محاسبه و انواع آن

انواع جنس سیم بکسل در تبریز

از آنجا که سیم بکسل در تبریز دارای کاربردهای مختلفی است، این ابزار را در جنس‌های مختلفی در بازار می‌توانید تهیه کنید. از آنجا که جنس مواد تاثیر مستقیمی در خواص آن‌ها دارد، برای استفاده از سیم بکسل در کاربردهای مختلف، آن را از مواد مختلفی تولید و در بازار مصرف عرضه می‌کنند. رایج‌ترین سیم بکسل‌ها عبارتند از:

  • سیم بکسل فولادی

رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع سیم بکسل، سیم بکسل فولادی است. این نوع ابزار از سیم‌های فولادی تولید می‌شوند. فولاد فلز و یا درواقع آلیاژی فلزی با خواص مکانیکی قابل قبولی است. بنابراین سیم بکسل‌های فولادی دارای استحکامی مطلوب هستند. سیم بکسل فولادی در کنار استحکام عالی، دارای مقاومت به خوردگی ضعیفی است و در محیط‌های خورنده و مرطوب دچار خوردگی می‌شود. این خوردگی باعث افت خواص سیم بکسل و به بار آمدن صدمات و خسارات زیادی می‌شود. بنابراین انواع دیگری از سیم بکسل‌ها تولید و برای استفاده در این کاربردها به بازار معرفی شدند.

  • سیم بکسل گالوانیزه

یکی از روش‌های جلوگیری از خوردگی سیم بکسل‌های فولادی، استفاده از فولاد گالوانیزه در ساخت آن است. فولاد گالوانیزه در واقع فولادی با روکش زینک یا روی است. این روکش گالوانیزه سبب افزایش مقاومت به خوردگی فولاد می‌شود. سیم بکسل گالوانیزه گزینه‌ای مناسب برای محیط‌های مستعد خوردگی و زنگزدگی است.

  • سیم بکسل استیل

استیل یا استینلس استیل نوعی فولاد آلیاژی با مقاومت به خوردگی بالا است. به همین دلیل به آن فولاد ضد زنگ یا فولاد زنگ نزن گفته می‌شود. این نوع فولاد دارای درصد بالایی عنصر کروم است که این کروم در حین تولید با اکسیژن موجود در اتمسفر واکنش داده و یک لایه اکسیدی مقاوم در برابر خوردگی بر روی سطح فولاد تشکیل می‌دهد. بنابراین استیل به صورت ذاتی مقاومت به خوردگی خوبی دارد. استفاده از استیل در ساخت اتصال دهنده‌هایی همچون سیم بکسل، ایده‌ای برای مقاومت در برابر خوردگی اتصال و جلوگیری از خسارات ناشی از خوردگی است.

  • سیم بکسل روکش دار

سیم بکسل روکش دار نوعی از سیم بکسل‌ها است که یک لایه پلاستیکی یا لاستیکی (از جنس نایلون، پی وی سی، پلی یورتان، پلی پروپبلن و…) بر روی رشته‌های آن کشیده شده است. هدف از این کار حفظ سیم بکسل از آسیب‌هایی همچون خوردگی یا زنگزدگی، ضربه، خراش، سایش و غیره است.

مقالات بیشتر:   سیم بکسل در تهران (نازک - روکش دار و استیل)

خرید سیم بکسل در تبریز

حال که انواع سیم بکسل را شناختید، می‌توانید با آگاهی خریدی مناسب با کاربرد خود داشته باشید. اما باید توجه کنید که با توجه به حساسیت کاربرد سیم بکسل در اتصالات، باربرداری و حمل و نقل، کیفیت ابزاری که می‌خرید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همیشه می‌گویند که برای خرید محصول با کیفیت باید آن را از مراکز یا فروشگاه‌های معتبر تهیه کرد. برای خرید سیم، دیا پیچ نامی مطمئن است. دپارتمان دیا پیچ با ارائه محصولات با کیفیت، توانسته است به یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه و فروش سیم بکسل در تبریز و سراسر کشور تبدیل شود.

برای کسب اطلاعات از نحوه سفارش و خرید سیم بکسل در تبریز و دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان دیا پیج تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *