وبلاگ

خرید پیچ و مهره کردستان (انواع و قیمت 1403)

پیچ و مهره کردستان
Rate this post

به واسطه کاربرد وسیع پیچ و مهره یا اتصال دهنده‌‌های موقت، تقاضا برای این محصولات در سراسر کشور بالا است. از آنجا که بزرگترین تولیدکنندگان و یا عرضه کنندگان پیچ و مهره معمولا در تهران هستند،  بنابراین دسترسی برای مصرف کنندگان عمده اتصال دهنده‌ها در شهرستان‌ها، کمی مشکل است. درواقع آن‌ها با خرید از شهرستان انتخاب‌های محدودی دارند و برای خرید از تهران، باید زمان و هزینه‌ای را به این کار اختصاص دهند.

مجموعه دیا پیچ با راه اندازی فروشگاه اینترنتی و ارائه خدمات مستقیم به استان‌های مختلف کشور از جمله استان کردستان، دغدغه مصرف کنندگان و کاربران  پیچ و مهره کردستان را برای خرید پیچ و مهره با کیفیت از یک مرکز معتبر را برطرف کرده است.

برای خرید پیچ و مهره کردستان را از معتبرترین و با کیفیت‌ترین برندهای داخلی و خارجی، به سایت  فروشگاه پیچ و مهره سات پیچ مراجعه کنید. کارشناسان سات پیچ در این مقاله شما را با انواع پیچ و مهره کردستان که می‌توانید از این فروشگاه سفارش دهید، آشنا می‌کنند.

کاربرد پیچ و مهره کردستان

پیچ و مهره ابزاری ساده و اما بسیار مهم و کاربردی است که نقش اتصال دهنده موقت را در صنعت ایفا می‌کند. اتصال دهنده موقت در کاربردهایی استفاده می‌شود که به دلایل مختلفی نیاز به باز کردن و بستن اتصالات دارد. وقتی صحبت از کاربرد پیچ و مهره کردستان می‌شود، نمی‌توان به چند مورد مشخص اشاره کرد. زیرا گستره کاربرد پیچ و مهره از ساده‌ترین لوازم خانگی تا پیشرفته‌ترین تجهیزات صنعتی را شامل می‌شود. پیچ و مهره به طور گسترده در صنایع زیر استفاده می‌شود:

  • صنعت ساختمان سازی و سازه‌ای.
  • صنعت خودروسازی.
  • صنعت کشاورزس.
  • لوازم خانگی.
  • تجهیزات پزشکی.
  • صنایع دریایی.
  • صنایه هوایی و هوافضا.
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی.
  • حمل و نقل.
  • ماشین آلات صنعتی.
  • و…

انواع پیچ و مهره کردستان

پیچ و مهره ابزاری با کاربردهای زیاد و متنوع است. هر کاربردی شرایط خاص خود را دارد و پیچ و مهره‌ای که در آن کاربرد استفاده می‌شود، باید پاسخگوی نیاز آن باشد. بنابراین پیچ و مهره در انواع مختلفی تولید می‌شوند تا قابلیت استفاده در کاربردها و موقعیت‌های مختلف را داشته باشند. پیچ و مهره کردستان را که می‌توایند از دیا پیچ تهیه کنید، از سه جنبه مختلف دسته بندی می‌شوند. در واقع وقتی می‌گوییم انواع پیچ و مهره کردستان، منظور انواع آن‌ها از نظر هندسه و مدل و جنس آن‌ها است.

  • انواع پیچ و مهره کردستان از نظر هندسه

اولین پیچ و مهره‌هایی که بطور حرفه‌ای تولید و در صنت استفاده شدند، پیچ و مهره‌‌های شش گوش هستند. اما با توجه به اینکه این ابزار در صنایع مختلفی استفاده می‌شدند، طراحان و تولید کنندگان پیچ و مهره‌ها را در انواع مدل‌ها یا هندسه‌های مختلفی طراحی و تولید کردند. هر مدلی دارای ویژگی‌های خاصی بود که آن را برای استفاده در کاربردی خاص مناسب می‌کرد. از جمله پرکاربردترین انواع پیچ و مهره کردستان از نظر هندسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیچ آلن

پیچ آلن گروهی از پیچ‌ها است که بر روی سر آن یک حفره یا سوکت طراحی شده است. این سوکت محل قرار گیری آچار برای باز کردن و بستن پیچ است. قابل ذکر است که از نوع خاصی از آچارها به  نام آچار آلن برای باز و بسته کردن پیچ آلن استفاده می‌شود. پیچ آلن خود دارای انواع مختلفی از نظر هندسه و جنس است. انواع پیچ آلن شامل پیچ آلن مغزی، پیچ آلن خزینه و پیچ آلن کله قارچی است. از این نوع پیچ در کاربردهایی استفاده می‌شود که فضا تنگ است و امکان باز کردن و بستن پیچ با آچار معمولی وجود ندارد.

مقالات بیشتر:   سیم بکسل در تهران (نازک - روکش دار و استیل)

پیچ آلن کردستان

  • پیچ خودکار

یکی دیگر از انواع پیچ‌های پرکاربرد، پیچ خودکار است. پیچ خودکار به گروهی از پیچ‌ها گفته می‌شود که برای نصب در محل اتصال، به پیش حفاری نیازی ندارند. آن‌ها به طور مستقیم در محل اتصال نصب می‌شوند. پیچ  نوک تیز و پیچ سرمته‌ای دو نوع پیچ خودکار هستند. انواع مختلف پیچ در مدل‌های نوک تیز و سرمته‌ای تولید می‌شود. به عنوان مثال پیچ آلن در نوع سرمته‌ای هم طراحی و تولید می‌شود. نحوه نصب پیچ خودکار به این صورت است که پس از مشخص شدن محل نصب یا قرارگیری پیچ، این پیچ در سر ابزار مخصوصی مانند دریل یا مته قرار می‌گیرد. همزمان به سوراخکاری محل اتصال، پیچ در محل نصب می‌شود.

  • پیچ چوب

پیچ چوب جز پیچ‌های خودکار به شمار می‌رود. زیرا دارای نوک تیز است و به پیش حفاری نیازی ندارد. پیچ چوب دارای سر یا گل پیچ تخت چهار سو است. این پیچ بطور معمول در صنایع چوبی کاربرد دارد و به همین دلیل است که به پیچ چوب، معروف است. رزوه‌های پیچ چوب نسبت به پیچ‌ها معمولی تیز‌تر است و باعث درگیری بالای پیچ با سطح چوبی می شود. بنابراین اتصال دارای استحکام کافی است.

  • پیچ ام دی اف

پیچ ام دی اف مانند پیچ چوب جز پیچ‌های خودکار نوک تیز است. این پیچ هم در صنایع چوبی و به خصوص برای اتصال صفحات ام دی اف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیچ ام دی اف و بطورکلی پیچ‌های خودکار در هنگام مصب به مکهره نیازی ندارند و درگیری رزوه و سطح اتصال، عامل ایجاد استحکام در آن‌ها است.

  • انواع پیچ و مهره کردستان از نظر جنس

ویژگی‌ها و مشخصات پیچ و مهره، به طور مستقیم، منتاثر از جنس یا ترکیب شیمیایی ماده سازنده آن است. جنس پیچ و مهره بر روی خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. از آنجا که شرایط و موقعیت کاربردهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، نیاز به پیچ و مهره های مختلف با ویژگی‌های متفاوتی دارند. بنابراین در هرکاربرد پیچ و مهره‌های متفاوتی از نظر جنس، مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربردی‌ترین انواع پیچ و مهره کردستان از نظر جنس شامل 4 نوع زیر هستند:

  • پیچ و مهره آهنی

یکی از کاربردترین انواع اتصال دهنده‌ها، پیچ آهنی است. آهن با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، گزینه مناسبی برای تولید پیچ و مهره است. اولین پیچ و مهره‌های صنعتی از جنس آهن ساخته و استفاده شدند. این نوع پیچ و مهره در صنایع زیادی استفاده می‌شوند. کاربردی‌ترین ترین نوع پیچ و مهره آهنی دو گرید 4.8 و 5.6 هستند. ادین دو گرید جز مستحکم‌ترین و با دوام‌ترین اتصال دهنده‌های آهنی هستند. اما در کل پیچ و مهره آهنی دارای استحکام بالایی نیست و قابلیت استفاده در کاربردهای سنگین را ندارد.

  • پیچ و مهره خشکه

با توجه به استحکام نسبتا پایین پیچ و مهره آهنی، تولیدکنندگان همواره به دنبال ماده‌ای بودند که جایگزین آهن باشد. فولاد با توجه به خواص مکانیکی و فیزیکی قابل قبولی که ارائه می‌کند، توانسته است جایگزین مناسبی برای آهن در ساخت اتصال دهنده‌ها باشد. به پیچ  فولادی در صنعت، پیچ خشکه هم گفته می‌شود. فولاد یا خشکه آلیاژی از آهن و کربن است. حضور کربن در کنار آهن، سبب می‌شود، خواص مکانیکی فولاد نسبت به آهن به طرز چشمگیری افزایش یابد. پیچ و مهره خشکه بر اساس درصد کربن موجود در فولاد، گرید بندی می‌شود. سه گرید کاربردی پیچ خشکه شامل گریدهای 8.8، 10.9 و 12.9 است.

  • پیچ و مهره استیل

استیل یا فولاد ضد زنگ (Stainless Steel) نوعی فولاد آلیاژی با میزان کروم بیش از 10.5 درصد است. درصد بالای کروم در ترکیب فولاد سبب شده است که استیل دارای خاصیت مقاومت به خوردگی بالایی باشد. پیچ و مهره استیل در محیط‌های مرطوب و خورنده مقاوم است و دچار خوردگی یا زنگزدگی نمی‌شود. این خاصیت پیچ و مهره استیل سبب شده است که از این نوع پیچ و مهره در صنایع دریایی، هوافضا، کشاورزی، آب و فاضلاب و بطورکلی در محیط‌های مرطوب و خورنده استفاده کرد.

  • پیچ و مهره پلاستیکی

جدیدترین انواع پیچ و مهره کردستان، پیچ و مهره پلاستیکی است. پلاستیک‌ها به دلیل داشتن خواصی همچون قیمت مناسب، وزن پایین، عایق بودن، مقاومت به خوردگی بالا و غیره، گزینه‌ای مناسب برای ساخت پیچ و مهره هستند. البته همه پلاستیک‌ها برای ساخت پیچ و مهره استفاده نمی‌شوند. پلی آمید، پی وی سی، فنولیک و پلی اتیلن، از جمله رایج‌ترین مواد پلاستیکی صنعت پیچ و مهره سازی هستند.

مقالات بیشتر:   پیچ و مهره در تبریز (مشخصات، قیمت عمده و جزئی 1403)

فروش پیچ و مهره کردستان

دپارتمان دیا پیچ به طور اختصاصی در زمینه فروش پیچ و مهره کردستان فعالیت دارد. این مجموعه با ارائه خدمات عرضه و فروش پیچ و مهره در استان کردستان، نیاز مصرف کنندگان به خرید پیچ و مهره از یک مرکز معتبر را برطرف کرده است. شما می‌توانید انواع پیچ و مهره را به صورت جزیی و عمده از دیا پیچ سفارش داده و در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمای سفارش و خرید پیچ و مهره کردستان، با کارشناسان دیا در بخش پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *