وبلاگ

خرید پیچ و مهره لرستان (انواع، مشخصات و جدول PDF)

پیچ و مهره عمده لرستان
Rate this post

پیچ و مهره ابزارهایی هستند که برای اتصال دو یا چند قطعه با هم به کار می‌روند. پیچ یک وسیله با فرم مسطح و طول بلند است که دارای رزوه هست و معمولاً با یک سر مهره‌دار برای محکم شدن در قسمت دیگر اتصال استفاده می‌شود. مهره نیز معمولاً شکل یک دیسک کوچک دارد که دارای یک سوراخ در مرکز است و معمولاً به صورت همزمان با پیچ برای ایجاد تنش در اتصال استفاده می‌شود. پیچ و مهره در بسیاری از صنایع، ساخت و ساز، خودروسازی، الکترونیک، ماشین‌آلات و بسیاری دیگر از بخش‌های فنی استفاده می‌شوند.

 

انواع پیچ و مهره لرستان

پیچ و مهره ها در اندازه ها، شکل ها، استفاده ها و مصالح مختلفی تولید می شوند. برخی از انواع پیچ و مهره به شرح زیر هستند:

  1. پیچ و مهره با سر مسطح: این پیچ ها دارای سری مسطح هستند که معمولاً برای اتصال قطعات با سطح صاف استفاده می شوند.
  2. پیچ و مهره با سر برش دار: این نوع پیچ و مهره دارای سری با یک برش عمیق و تیز است که برای اتصال قطعات با سطح منحنی و نرم استفاده می شوند.
  3. پیچ و مهره با سر استوانه ای: این نوع پیچ و مهره دارای سری استوانه ای هستند که برای اتصال قطعات با یکدیگر در زوایای مختلف استفاده می شوند.
  4. پیچ و مهره با سر هگزاگونال: این نوع پیچ و مهره دارای سری هگزاگونال است که معمولاً برای استفاده در قطعاتی که باید بیشترین گشتاور را تحمل کنند، مورد استفاده قرار می گیرند.
  5.  پیچ و مهره با سر پرچم: این نوع پیچ و مهره دارای سری با یک پرچم مربع است که برای اتصال قطعاتی که نیاز به تنظیم مجدد دارند، استفاده می شوند.
مقالات بیشتر:   معرفی و خرید انواع آچار آلن - استعلام قیمت

به علاوه، پیچ و مهره ها با مصالح مختلفی مانند فولاد، استیل، آلومینیوم، مس و پلاستیک و همچنین با طول و قطر مختلف تولید می شوند.

خدمات بیشتر: خرید پیچ و مهره اهواز

پیچ آلن لرستان

پیچ آلن یا پیچ HEX SOCKET یک نوع پیچ است که دارای شش گوش داخلی می باشد. این پیچ‌ها از جنس فولاد یا استیل تولید می‌شوند و در بسیاری از محصولات الکترونیکی، مکانیکی، خودروسازی، صنایع دقیق و غیره به کار می‌روند.

پیچ آلن دارای یک شش ضلع مرتب با فاصله های مساوی بوده و با استفاده از یک درگاه مخصوص به نام کلید آلن (Allen Key) نصب و جدا می‌شود. این پیچ‌ها برای محل کار در نواحی دشوار یا با محدودیت دسترسی به کار می‌روند چرا که با استفاده از کلید آلن که دارای شش ضلع مرتب است، قابلیت چرخش و سرعت بیشتری در مقایسه با پیچ‌های با سر معمولی دارند.

با توجه به ظاهر ساده این پیچ‌ها، از آن‌ها در مکان‌های مختلفی مانند خودرو، دوچرخه، مبلمان، تجهیزات ورزشی و غیره استفاده می‌شود.

مطالب بیشتر: راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی

پیچ سرمته ای لرستان

پیچ سرمته ای یک نوع پیچ مته دار است که دارای یک سر مته مانند برش دارد و برای اتصال قطعات چوبی به کار می‌رود. در این نوع پیچ، سر پیچ به صورت مخروطی برش خورده و یک مته نیز در وسط آن قرار دارد که به صورت خودکار مته‌ای راه می‌افتد و این کار باعث شکستن و یا شکستن نشدن چوب می‌شود.

از پیچ سرمته ای برای اتصالات چوبی استفاده می‌شود که قابلیت پیچ کردن با یک درباره میله را دارند. این پیچ‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و برای انواع کارهای چوبی از جمله ساخت میز، صندلی، کابینت، پنجره، در و غیره استفاده می‌شوند.

مقالات بیشتر:   وال پست - مهم ترین نکات اجرای والپست

پیچ استوانه ای لرستان

پیچ استوانه ای یا پیچ Cylindrical یک نوع پیچ است که دارای بدنه استوانه‌ای با یک سر برش خورده می‌باشد. این نوع پیچ، به دلیل شکل بدنه‌اش و کاربردی که دارد، در انواع مختلفی از جمله در ساختمان‌های فلزی، ماشین‌آلات، تجهیزات الکترونیکی، صنایع هوایی، در بسته‌بندی محصولات و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیچ استوانه ای برای نصب و اتصال قطعات با سوراخ استفاده می‌شود. سر پیچ استوانه ای معمولاً با یک گوشه بریده شده است که به راحتی در داخل سوراخ قرار گرفته و با گردش پیچ، محکم شده و اتصال قطعات را به دست می‌دهد. اندازه و طول پیچ استوانه ای بسته به نوع استفاده و قطعاتی که قرار است به کار گرفته شوند متفاوت است.

خدمات بیشتر: خرید پیچ و مهره کردستان

کاربرد پیچ لرستان

پیچ یکی از قطعات مهم و گسترده استفاده شده در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف است. برخی از کاربردهای اصلی پیچ عبارتند از:
اتصال قطعات: پیچ‌ها برای اتصال دو قطعه به یکدیگر استفاده می‌شوند. این کاربرد در صنعت ساختمان، موتورسازی، خودروسازی، صنایع هوایی و فضایی و غیره رایج است.
نگهداری و تعمیر: پیچ‌ها برای تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها، ماشین‌آلات، وسایل الکترونیکی و غیره استفاده می‌شوند.
انتقال بار: پیچ‌ها به عنوان عضوهای انتقال بار در سازه‌های ساختمانی، پل‌ها، ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی استفاده می‌شوند.
تعلیق: پیچ‌ها برای تعلیق و نگهداری اشیا از جمله تجهیزات الکترونیکی، چراغ‌ها و سایر وسایل در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند.
اصلاح شکل: در صنعت هواپیماسازی و فضایی، پیچ‌ها برای اصلاح شکل قطعات استفاده می‌شوند.
امنیت: پیچ‌ها برای تأمین امنیت در برابر سرقت در قفل‌ها، درب‌ها، پنجره‌ها و غیره استفاده می‌شوند.
دکوراسیون: پیچ‌ها برای دکوراسیون و زیباسازی در ساختمان‌ها، مبلمان و محصولات دیگر استفاده می‌شوند.
در کل، پیچ یکی از قطعات پرکاربرد و ضروری است که در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف به کار می‌رود.

مقالات بیشتر:   گام سیم بکسل چیست و چگونه محاسبه می شود

خدمات بیشتر: خرید پیچ و مهره بوشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *