وبلاگ

خرید پیچ و مهره ضد زنگ در گریدهای مختلف

پیچ و مهره ضد زنگ
3/5 - (1 امتیاز)

پیچ و مهره‌ به دلیل کاربردهای مختلفی که دارند، در انواع مختلفی طراحی شده‌اند. پیچ و مهره ضد زنگ از انواع آن است. این طبقه بندی بر اساس جنس و ترکیب شیمیایی پیچ و مهره است. این نوع پیچ و مهره طیف گسترده‌ای از پیچ و مهره‌ها را از نظر هندسه و مدل و سایز آن‌ها، شامل می‌شود.

پیچ و مهره ضد زنگ یا استینلس استیل به پیچ و مهره‌هایی گفته می‌شود که دارای خاصیت مقاومت به خوردگی بالایی هستند. مقاومت به خوردگی در برخی کاربردها از ویژگی‌های مهم و مورد نیاز است. زیرا اتصال در این کاربردها در معرض خوردگی است و با خوردگی پیچ و مهره اتصال معیوب و خراب می‌شود.

بنابراین استفاده این نوع پیچ و مهره برای چنین کاربردهایی با هدف جلوگیری از معیوب شدن اتصال، نیاز است. با توجه به کاربرد زیاد این اتصال دهنده نیاز دانستیم در قالب یک مقاله اطلاعاتی را از پیچ و مهره ضد زنگ، اهمیت استفاده از آن‌ها، کاربردهایشان انواع آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم تا با شناخت این محصولات، هنگام نیاز به این نوع از پیچ و مهره‌ها، بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

دفتر کرج

02634727949

دفتر تهران

ارتباط از طریق پیام رسان ایتا 09391687580

خرید پیچ و مهره ضد زنگ در گریدهای مختلفپیچ و مهره ضد زنگ

پیچ و مهره ضد زنگ گروهی از پیچ و مهره‌ها هستند که در محیط‌های مستعد به خوردگی مانند محیط‌های مرطوب و شیمیایی دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی‌شوند و یا روند خوردگی بسیار کندی دارند به گونه‌ای که گفته می‌شود آن‌ها دارای خاصیت مقاومت در برابر خوردگی هستند. این خاصیت مقاومت در برابر خوردگی در برخی مواد مانند استینلس استیل به صورت ذاتی وجود دارد. استینلس استیل با نام فارسی فولاد ضد زنگ گریدی از فولادهای آلیاژی است که دارای درصد کروم بیش از 10.5 درصد به عنوان عنصر آلیاژی است. وجود این مقدار از کروم در ساختار و ترکیب فولاد آن را با تشکیل لایه اکسید کروم بر روی سطح فولاد، تبدیل به ماده‌ای مقاوم در برابر خوردگی می‌کند.

مقالات بیشتر:   وال پست - مهم ترین نکات اجرای والپست

در برخی موارد هم مواد به صورت ذاتی مقاومت به خوردگی ندارند و به عنوان پیچ ضد زنگ شناخته نمی‌شوند. اما با انجام فرایندهایی بر روی آن‌ها به نام پوشش دهی، تا حد زیادی مقاومت به خوردگی آن‌ها را افزایش می‌دهند. فولاد و آهن دو ماده‌ای هستند که در برابر رطوبت و مواد وندخورنده ضعیف هستند و برای استفاده در کاربردهایی که اتصال تحت رطوبت و محیط‌های خورنده است، پوشش دهی می شوند. روش‌های پوشش دهی که بر روی این مواد انجام می‌شود شامل گالوانیزه (گرم و سرد)، سیاه کاری و داکروماته کردن است.

محصولات بیشتر: پیچ خودکار

اهمیت پیچ و مهره ضد زنگاهمیت پیچ و مهره ضد زنگ

پیچ و مهره ضد زنگ با مقاومت به خوردگی بالا در کاربردهایی که اتصال در معرض خوردگی قرار دارد، اهمیت پیدا می‌کنند. در محیط‌هایی که پیچ و مهره و در کل اتصال در معرض رطوبت و مواد خورنده مانند مواد شیمیایی، اسیدی و… قرار می‌گیرد، آن‌ها مستعد به خوردگی و زنگزدگی هستند. خوردگی پیچ و مهره باعث پوسیده شدن آن و در نهایت هرز شدن پیچ های ضد زنگ می‌شود. با هرز شدن پیچ و مهره اتصال باز می‌شود و دیگر ایمن و قابل اعتماد نیست. گاهی هم با پیشرفت میزان خوردگی اتصال بطور کل شکسته می‌شود. با توجه به نقش حساس و کلیدی پیچ فولادی ضد رنگ در برخی کاربردها، شکست اتصال می‌تواند عواقب و خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. بنابراین در کاربردها و محیط‌هایی که پیچ و مهره در معرض خوردگی هستند، برای جلوگیری از خوردگی پیچ با پوشش ضد رنگ و مشکلات ناشی از آن، باید پیچ و مهره‌های مقاوم در برابر خوردگی استفاده کرد.

محصولات بیشتر: پیچ آلن

کاربرد پیچ و مهره ضد زنگ

همانطور که گفته شد پیچ و مهره ضد زنگ دارای مقاومت به خوردگی بالایی هستند. البته این نوع پیچ و مهره دارای خواص دیگری همچون خواص مکانیکی قابل قبولی هم هستند و به راحتی از عهده نیاز بسیاری از کاربردها بر می‌آیند. اما به دلیل قیمت بالای این اتصال دهنده نسبت به نوع فولادی، تنها در کاربردهایی که پیچ و مهره در معرض محیط‌های خورنده است، استفاده می‌شوند. از جمله صنایعی که این نوع پیچ ها در آن ها استفاده می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صنایع دریایی مانند کشتی سازی، اسکله‌ها و سازه‌های دریایی.
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی.
  • پایپینگ و لوله کشی.
  • مخازن نگهداری مواد خورنده و شیمیایی.
  • صنعت کشاورزی.
  • آب و فاضلاب.
  • تجهیزات پزشکی.
  • بخش‌های بیرونی ساختمان‌ها.
مقالات بیشتر:   خرید پیچ و مهره مخصوص کانکس [قیمت آنلاین]

محصولات بیشتر: پیچ و مهره کرمانشاه

کاربرد پیچ و مهره ضد زنگانواع پیچ و مهره ضد زنگ

پیچ و مهره‌هایی که ضد زنگ نامیده می‌شوند و خاصیت مقاومت به خوردگی بالا دارند، خود در گریدهای مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. در واقع با توجه به ترکیب شیمیایی و میزان عناصر آلیاژی این پیچ و مهره‌ها، انواع مختلفی دارند که هر نوعی دارای خواص مربوط به خود است. پرکاربردترین گریدهای استینلس استیل که در ساخت پیچ و مهره ضد زنگ استفاده می‌شوند، عبارتند از:

محصولات بیشتر: پیچ چوب

فولاد ضد زنگ گرید 304

یکی از گریدهای پر کاربرد فولاد ضد زنگ در ساخت پیچ ضد زنگ، گرید 304 است. ترکیب شیمایی این نوع استینلس استیل شامل 18٪ کروم، 8٪ نیکل و حداکثر 0.08٪ کربن است. این نوع فولاد ضد زنگ برای محیط‌های مرطوب مانند کاربردهای بیرونی ساختمان‌ها مناسب است. همچنین گفته می‌شود که گرید 304 استینلس استیل در آب شیرین مقاومت به خوردگی خوبی را از خود نشان می‌دهد و برای کاربردهای آب شور و املاح دار، استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

فولاد ضد زنگ گرید 316

فولاد ضد زنگ گرید 316 با ترکیب شیمیایی عناصر آلیاژی به صورت %-18% کروم، 10%-14% نیکل، حداکثر 0.08% کربن و حداکثر 2.00% مولیبدن، دارای مقاومت به خوردگی بالاتری نسبت به گرید 304 است. به گونه‌ای که به راحتی در محیط آب‌های شور و املاح‌دار، مقاومت به خوردگی خوردگی خوبی را ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توان از آن در کاربردهای دریایی همچون ساخت کشتی‌ها، اسکله‌ها و… اشاره کرد.

محصولات بیشتر: پیچ بتن

فولاد زنگ نزن گرید 410

این گرید از فولادهای ضد زنگ شامل 11.5%-13.5% کروم و حداکثر 0.15% کربن است. به واسطه میزان کربن بالای این گرید استیل، دارای استحکام و سختی بالاتر نسبت به دو گرید دیگر است. اما خاصیت مقاومت به خوردگی ضعیف‌تری هم دارد.

مقالات بیشتر:   قیمت انواع پیچ مناسب برای اتصالات ورق و فلز

فولاد ضد زنگ گرید A2 70

فولاد ضد زنگ گرید A2 70 در واقع اشاره به دو گرید 303 و 304 دارد. بنابراین گرید 304 جز همین دسته بندی محسوب می‌شود و این دسته بندی همان خواص گرید 304 را دارد. اما چرا A2 70 نام گذاری شده است؟

حرف A در اول این نام گذاری به معنای آستنیته بودن این نوع فولاد است. عدد 2 هم اشاره به این دارد که این گرید از استینلس استید دارای درجه سختی 2 است که از میزان کربن کم آن، ناشی می‌شود. عدد 70 هم مشخص کننده استحکام کششی آن است که معادل 70 مگا پاسکال است.

فولاد ضد زنگ گرید A4 80

این گروه از فولادهای زنگ نزن شامل دو گرید 316 و 316L  است که با توجه به مشخصاتی که دارد به این صورت نام گذاری دارد.  نام گذاری این گروه از فولاد ضد زنگ هم با توجه به A2 70 صورت گرفته است. حرف A نشان از آستنیته بودن استیل و عدد 4 به معنای درجه سختی آن است که دارای درجه سختی 5 یا F است. عدد 80 هم به معنای 800 مگاپاسکال استحکام کششی این گرید است.

خرید پیچ و مهره ضد زنگ

فروشگاه پیچ و مهره دیا پیچ، از مراکز فروش انواع پیچ و مهره است که به صورت تخصصی در زمینه فروش پیچ و مهره ضد زنگ در گریدهای مختلف فعالیت دارد. برای خرید پیچ و مهره ضد زنگ از این فروشگاه، تنها کافی است نوع پیچ و مهره مورد نظر خود را مشخص کرده و با ورود به سایت دیا آن را سفارش داده و در کمترین زمان، تحویل بگیرید. برای اطلاع از نحوه خرید و سفارش، دریافت راهنمای  انتخاب پیچ ضد زنگ مناسب و یا استعلام قیمت پیچ و مهره ضد زنگ مورد نظر خود، با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی دیا پیچ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *