وبلاگ

قیمت انواع پیچ مناسب برای اتصالات ورق و فلز

انواع پیچ ورق و فلز
Rate this post

یکی از انواع پیچ و مهره از نظر کاربری و کاربردی که دارند، پیچ ورق و فلز است. این نوع پیچ و مهره به نوع خاصی از پیچ و مهره اشاره ندارد و پیچ و مهره‌‌هایی را شامل می‌شود که برای اتصال در ورق‌های فلزی و دیگر سطوح فلزی استفاده می‌شود. انواع پیچ ورق و فلز در مدل‌های مختلف، از جنس و در سایزهای متفاوتی موجود هستند. در واقع نوعی از پیچ و مهره‌ها برای این کاربرد استفاده می‌شوند که ویژگی‌های لازم برای استفاده در این کاربرد را داشته باشند. برای خرید پیچ ورق و فلز باید ببینید که کدامیک از این انواع این پیچ و مهره مناسب کاربرد شما هستند و آن را از نظر مدل، جنس و سایز در نوع مناسب، انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم این نوع پیچ را به صورت مختصر معرفی کنیم تا اطلاعاتی از این نوع پیچ را در اختیار شما قرار داده باشیم.

قیمت انواع پیچ مناسب برای اتصالات ورق و فلزپیچ ورق و فلز

پیچ ورق و فلز به گروهی از پیچ‌ها گفته می‌شود که برای ایجاد اتصال موقت در ورق‌ها و  دیگر سطوح فلزی استفاده می‌شوند. البته به اتصال بین فلز-فلز محدود نمی‌شود و شامل اتصال بین فلز و پلاستیک، فلز و چوب و… می‌شود. همانطور که در بخش مقدمه گفتیم، این پیچ ورق و فلز به یک نوع خاص از پیچ‌ها به عنوان مثال مانند پیچ آلن، اشاره ندارد. بلکه شامل گروهی از پیچ و مهره‌ها است که برای ایجاد اتصال بین ورق‌های فلزی و دیگر سطوح فلزی، مناسب هستند. در مدل و هندسه، جنس و سایز مختلفی موجود هستند و با توجه به کاربرد و نیازهای آن، استفاده می‌شوند.

مقالات بیشتر:   راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی از صفر تا رسیدن به درآمد بالا

انواع پیچ ورق و فلز

پیچ ورق و فلز یک نوع خاص از پیچ‌ها نیست. بلکه به پیچ‌هایی گفته می‌شود که قابلیت استفاده برای ایجاد اتصال در سطوح و ورق‌های فلزی را دارند. به عنوان مثال تصور کنید که می‌خواهید، شیروانی را که صفحاتی فولادی هستند، روی سقف خانه‌ها نصب کنید و یا بخواهید بخش گچی گچبری‌های کناف را به بخش سازه‌ای فلزی آن متصل کنید، از چه پیچ‌هایی می‌توان استفاده کرد؟ وجه اشتراک تمامی این پیچ‌ها، خودکار بودن نوع پیچ است که امکان استفاده در ورق و سطوح کم ضخامت فلزی همچون لوله‌ها را می‌دهد. البته تنها پیچی که برای ورق و فلز استفاده می‌شود این نوع پیچ‌ها نیستند و ما می‌بینیم گاه از دیگر پیچ‌ها هم استفاده می‌شود. اما در کل انواع پیچ ورق فلز را به دو نوع زیر می‌توان تقسیم بندی کرد:

انواع پیچ ورق و فلز

پیچ خودکار نوک تیز (Self tapping screw)

پیچ خودکار نوک تیز نوعی پیچ با انتهای تیز است که این هندسه کمک می‌کند پیچ بدون نیاز به پیش حفاری و مستقیما وارد سطح اتصال شود. پیچ‌های خودکاری که برای کاربرد ورق‌ای فلزی استفاده می‌شوند، خود انواع مختلفی دارند. منظور تنوع هندسه سر پیچ، نحوه رزوه آن‌ها، جنس و سایزشان است. نمونه‌ای از این پیچ‌ها می‌توان به پبچ خودکار واشردار، پیچ خودکار استوانه‌ای، پیچ خودکار خزینه و پیچ شیروانی خودکار، اشاره کرد. همچنین این پیچ‌ها از جنس آهن، فولاد کربنی، گالوانیزه و استینلس استیل و در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. شما باید باتوجه به شرایط و نیازهای کاربرد خود، این پیچ را در هندسه، جنس و سایز مناسب آن، انتخاب کنید.

مقالات بیشتر:   خرید اینترنتی انواع پیچ و مهره پلی آمید [1403]

پیچ خودکار سرمته‌ای (Self drilling screw)

پیچ حودکار سرمته‌ ای با انتهای مته‌ای شکل جز پیچ‌های خودکار محسوب می‌شوند. این پیچ‌ها با قرار در سر مته و یا دریل پس از تعیین محل اتصال، به صورت مستقیم و همزمان با حفاری در محل اتصال، وارد سطح اتصال فلزی می‌شوند. پیچ خودکارسرمته‌ای مانند پیچ خودکار نوک تیز با توجه به هندسه سر پسچ و نحوه رزوه آن‌‌ها انواع مختلفی همچون پیچ خودکار سرمته خزینه، پیچ خودکار سرمته واشردار، پیچ خودکار سرمته شیروانی و.. دارند. همچنین این پیچ‌ها از نظر جنس یا مواد سازنده آن‌ها به انواع مختلفی همچون پیچ خودکار سزمته‌ای آهنی، فولادی، استینلس استیل، آهنی و فولادی گالوانیزه و… تقسیم بندی می‌شوند. انتخاب نوع هندسه، جنس و سایز پیچ سرمته‌ای کاملا وابسته به کاربرد است.

خرید عمده پیچ ورق و فلز

برای خرید عمده پیچ ورق و فلز، ابتدا باید تعیین کنید آن را برای چه کاربردی و با چه نیازهایی می‌خواهید، تا بتوانید پیچ ورق و فلز مناسب با آن کاربرد را انتخاب کنید. کارشناسان دیا پیچ، شما را در این انتخاب یاری می‌دهند. مجموعه دیا پیچ انواع پیچ خودکار نوک تیز و سرمته‌ای را برای استفاده در ورق و فلز به صورت عمده و جزیی عرضه می‌کند. با خرید پیچ ورق و فلز از دیا خاطرتان از بابت کیفیت و قیمت پیچ ورق و فلزی که سفارش داده‌اید، راحت باشد و با آسودگی خیال آن را در کاربرد مورد نظرتان استفاده کنید.

خرید عمده پیچ ورق و فلز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *