وبلاگ

راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی از صفر تا رسیدن به درآمد بالا

راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی
4.6/5 - (57 امتیاز)

با پیشرفت صنایع و صنعتی شدن روز افزون زندگی انسان در عصر حاضر، شغل‌های صنعتی و وابسته به صنعت دارای پیشرفت خوبی هستند. یکی از شغل‌های فنی و وابسته به صنعت، شغل پیچ و مهره فروشی یا ابزار فروشی است. این شغل بر خلاف تصور عموم که دارای مشتری‌‌های کم و خاص است، جز شغل‌های خوب و پر درآمد محسوب می‌شود. اما توجه داشته باشید برای پیشرفت در این حوزه باید قبل از راه اندازی مغازه پیچ و مهره فروشی، باید اطلاعاتی کامل و جامع از این شغل یا حرفه کسب کنید.

همچنین نیاز است که قبل از راه اندازی مغازه یا فروشگاه پیچ و مهره و یا در کل ابزار و یراق، اقداماتی را انجام دهید. دراین مقاله کارشناسان دیا پیچ سعی کرده‌اند اطلاعاتی مختصر و مفید از شغل پیچ و مهره فروشی و آنچه باید قبل از راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی بدانید را به اشتراک گذاشته‌اند. بنابراین در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای مشاهده موجودی محصولات و سفارشات پیج دیاپیچ در اینستاگرام به نشانی زیر را فالو کنید.

@diapich1

شغل پیچ فروشی در ایرانشغل پیچ و مهره فروشی چیست

پیچ و مهره جز ابزارآلات اتصالات است که وظیفه ایجاد اتصالات موقت را برعهده دارد. بنابراین پیچ و مهره اتصال دهنده‌‌های موقتی هستند که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصالات بخش عمده‌ای از صنعت را تشکیل می‌دهند. آن‌ها در تمامی صنایع چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم، تاثیرگذار هستند و کاربرد دارند. بنابراین این ابزارآلات دارای کاربردی گسترده هستند، به گونه‌ای که لقب کاربردی‌ترین ابزار را به خود اختصاص داده‌اند.

البته وقتی صحبت از پیچ و مهره می‌کنیم، منظورما یک نوع خاص از آن‌ها نیست. بلکه پیچ و مهره‌ها در مدل‌ها، سایز و جنس‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. هر نوعی از آن‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، در کاربرد متناسب با آن ویژگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به این کاربرد گسترده، تقاضا برای عرضه این محصول بالا است. بنابراین شغل پیچ و مهره فروشی جز شغل‌های فنی است که با صنایع مختلف در ارتباط است و درآمد خوبی دارد. شاید مشتری این فروشگاه یا مغازه پیچ و مهره فروشی عموم مردم نباشند، اما کلیه صنایع و مراکز تعمیر و نگهداری جز کاربران این محصول هستند. بنابراین اگر به دنبال راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی هستید، ایده مناسبی است و در صورتی که هوشمندانه عمل کنید، می‌توانید در این حرفه موفق باشید.

مقالات بیشتر:   کاربرد پیچ و مهره در صنایع پتروشیمی پالایشگاهی

در نظر داشته باشید که هنگامی که شما یک پیچ و مهره فروشی یا ابزار و یراق را راه اندازی می‌کنید انواع ابزارآلات اتصالات مانند پیچ، مهره، واشر، بست، انواع قلاب، رول بولت، انکر بولت، انواع آچار، انبردست، لوله گیر، سیم چین و… را در آن عرضه خواهید کرد.

آنچه باید قبل از راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی بدانید

حال که تصمیم دارید یک مغازه پیچ و مهره فروشی و یا مرکز عرضه پیچ و مهره راه اندازی کنید، نیاز است که اقداماتی را انجام دهید. در واقع تا زمان تصمیم به راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی تا افتتاح مغازه یا فروشگاه، یکسری اقدامات را باید انجام دهید که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

کسب اطلاعات در زمینه پیچ و مهره فروشی

شما به عنوان یک فروشنده یا عرضه کننده پیچ و مهره، باید اطلاعات کافی در رابطه با این محصولات داشته باشید. در واقع شما باید محصولی که عرضه می‌کنید را بشناسید. زیرا ممکن اس مشتریان در مورد محصولات از شما سوال کنند و یا برای انتخاب پیچ و مهره مناسب از شما راهنمایی بخواهند.

بعلاوه شما باید در مورد حرفه یا شغل پبچ و مهره فروشی هم از قبل تحقیق کنید. درست است که بسیاری از مهارت‌ها و در اصطلاح چند و چون کار با تجربه به دست می‌آید، اما اگر با شناخت قبلی و دید باز کار خود را شروع کنید، سرعت پیشرفت شما در کارتان بیشتر خواهد بود.

کسب اطلاعات در زمینه پیچ و مهره فروشیبرآورد و تخمین میزان سرمایه مورد نیاز

باید کاملا آگاهانه برای راه اندازی پیچ و مهره فروشی اقدام کرد. یکی از اقداماتی که حتما قبل از شروع کار و انجام مراحل اولیه مانند مجوز گرفتن باید انجام داد، برآورد میزان سرمایه و یا هزینه‌ای است که برای راه اندازی اولیه مغازه پیچ و مهره فروشی مورد نیاز است. میزان سرمایه‌ای که شما نیاز دارید مربوط به هزینه‌های دریافت مجوز، هزینه اجاره یا خرید مغازه یا فروشگاه، هزینه خرید پیچ و مهره‌ها یا ابزارآلاتی که قرار است عرضه کنید و هزینه تبلیغات است. با پرس و جو به خصوص از کسانی که در این حرفه فعالیت دارند می‌توانید تا حدودی این هزینه‌ها را تخمین بزنید.

دریافت جواز کسب

برای راه اندازی و دایر کردن هر مغازه‌ای، نیاز به دریافت جواز کسب است. برای دریافت جواز کسب باید به ادارات مربوطه مراجعه کرد و با ارائه مدارک و تکمیل فرم‌هایی درخواست خود را اعلام می‌کنید. پس از طی شدن مراحل اداری و در مدت زمان حدودا یک ماه، در صورت عدم وجود مشکل خاصی، جواز کسب یا مجوز راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی، آماده می‌شود.

مقالات بیشتر:   خرید سیم بکسل ماشین (خودرویی) 1403

انتخاب مغازه مناسب برای پیچ و مهره فروشی

موقعیت مغازه‌ای که شما برای پیچ و مهره فروشی در نظر می‌گیرید، تاثیر مستقیمی در پیشرفت کار شما خواهد داشت. اگر توانایی اجاره یا خرید مغازه در بازار یا راستای ابزار فروشی‌ها داشته باشید، میزان فروش شما بسیار بالا خواهد بود. زیرا اغلب صنایع  و کاربران بزرگ، برای خرید عمده پیچ و مهره معمولا به بازار ابزارآلات مراجعه می‌کنند.

اما اگر امکان راه اندازی مغازه در این اماکن را ندارید و یا می‌خواهید یک مغازه پیچ و مهره فروشی را در شهرستان راه اندازی کنید، باید توجه کنید که موقعیت مغازه‌ای که انتخاب می‌کنید باید به گونه‌ای باشد که در مسیر رفت و آمد افراد باشد و در واقع سر مسیر عبور مرور باشد تا دیده شود. اگر مغاز را در نزدیکی تعمیرگاه‌ها و دیگر حوزه‌های کاربری ابزارآلات و اتصال دهنده‌ها، راه اندازی کنید، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی پیشرفت زیادی داشته باشید.

در نظر داشته باشید که هرچقدر نمای مغازه شیک‌تر باشد، مشتریان بیشتری خواهد داشت. انتخاب یک ویترین مناسب، می‌تواند تاثیر زیادی در جلب نظر مشتریان داشته باشد. نکته مورد توجه دیگر این است که مغازه‌ای با مساحت مناسب انتخاب کنید، به گونه‌ای که نه بسیار کوچک باشد که ابزارآلات در آن جا نشده و روی هم قرار گیرند و نه در حدی بزرگ باشد که فضای استفاده نشده زیادی داشته و خالی به نظر آید.ی

تامین کالاهای عرضه شونده

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باسد در نظر داشته باشید این است که لیستی از تمامی کالاهایی که مشتریان درخواست خواهند کرد، تهیه کنید و آن‌ها را تهیه کنید. به قول معروف باید جنس شما جور باشد، زیرا جور بودن جنس تاثیر زیادی در حفظ مشتریان و جلب نظر آن‌ها خواهد داشت. زیرا افراد معمولا به مغازه‌هایی مراجعه می‌کنند که تمامی کالاهای موردنظر آن‌ها را داشته باشد.

همچنین توجه کنید که اجناس خود را از عرضه کنندگان عمده معتبر تهیه کنید. زیرا این عرضه کنندگان محصولاتی با کیفیت بالا را عرضه می‌کنند. بعلاوه قیمت‌های منصفانه‌ای هم برای محصولات خود درنظر خواهند گرفت.

تبلیغات کنید

حتما در ابتدای فعالیت خود در هر زمینه‌ای از جمله شغل پیچ و مهره فروشی، برای ررونق بازار خود و جلب مشتری اولیه، تبلیغات کنید. تبلیغات قدرت زیادی را در جلب مخاطب خواهد داشت. امروزه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، فضایی مناسب را برای تبلیغات فراهم کرده است.

مقالات بیشتر:   خرید پیچ و مهره پلاستیکی - لیست قیمت به روز

اگر بتوانید امکان خرید اینترنتی و آنلاین را هم فراهم کنید، تعداد مشتریان و به دنبال آن درآمد شما بسیار بالاتر خواهد رفت.

درامد شغل پیچ و مهره فروشی در ایران

درآمد یک شغل پیچ و مهره فروشی بسیار متنوع است و به عوامل مختلفی مرتبط با این کسب و کار بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • مکان شغل پیچ و مهره فروشی می‌تواند به شدت تأثیرگذار باشد. شهرها و مناطق با بازارهای ساختمانی فعال‌تر ممکن است دارای فرصت‌های بیشتری برای فروش پیچ و مهره باشند.
  • اگر شما یک فروشگاه کوچک پیچ و مهره دارید، درآمد شما متفاوت از یک شرکت بزرگ توزیع باشد. همچنین، ارائه خدمات نصب پیچ و مهره می‌تواند منبع دیگری از درآمد باشد.
  • ارائه مجموعه‌ای متنوع از پیچ و مهره‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی درآمد داشته باشد. مشتریان ممکن است به دنبال انتخاب‌های گسترده‌تر باشند.
  • بازار پیچ و مهره فروشی معمولاً رقابتی است. تعداد رقبا و نیاز به تبلیغات و قیمت‌گذاری رقابتی می‌توانند درآمد را تحت تأثیر قرار دهند.
  • داشتن تجربه در زمینه پیچ و مهره و دانش در زمینه مواد ساختمانی می‌تواند به شما کمک کند تا به مشتریان بیشتری جلب کنید و درآمد بیشتری داشته باشید.
  • نحوه مدیریت مالی و هزینه‌های عملیاتی نیز تأثیرگذار بر درآمد دارد. کنترل هزینه‌ها و بهره‌وری می‌توانند از تأثیر مثبت بر روی سود شغل شما باشند.
  • عوامل اقتصادی و متغیرات جهانی نیز می‌توانند درآمد را تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان مثال، رشد در صنعت ساخت و ساز ممکن است منجر به افزایش درخواست برای محصولات پیچ و مهره شود.

کلام آخر

اگر شما شغل پیچ و مهره فروشی را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. زیرا این حرفه جز شغل‌ها نسبتا پردرآمد است که پس از مدت زمان کوتاهی از راه اندازی مغازه پیچ و مهره فروشی و به اصطلاح ا افتادن در بازار، شما پیشرفت خوبی خواهید داشت. البته در نظر داشته باشید که  اگر به کارهای فنی علاقه مند هستید، این شغل برای شما مناسب‌تر است.

زیرا مخاطبان شما صنایع، تولیدی‌ها، مراکز تعمیر و در کل افراد فنی هستند. بنابراین اگر شما به کارهای فنی علاقه داشته باشید بیشتر با این شغل ارتباط برقرار خواهید کرد. همچنین باید هوشمندانه و آگاهانه عمل کنید تا بتوانید در این حرفه پیشرفت کنید. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در خصوص راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی در اختیار شما قرار دهیم.

5 دیدگاه در “راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی از صفر تا رسیدن به درآمد بالا

  1. ابراهیم مصلی نژاد گفت:

    سلام میخواهم فروشگاه پیچ و مهره فروشی راه اندازی کنم راهنمایی کنید با سپاس از شما

    1. امید گفت:

      سلام
      مغازه خوبی در 2 قسمت دارم یکی کف 25 متر ویک طبقه بالا 55 متر قصد کسب پیچ و مهره دارم و جام برای این کسب خوبه و نیاز به شریک دارم

  2. استقامت گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون
    راستش من بهم ارث رسیده و میخوام پیچ فروشی بزنم مقاله بهم کمک کرد

  3. محمدرضا گفت:

    سلام برای راه اندازی پیچ مهره فروشی به راهنمایی عزیزان باتجربه وپیشکسوت احتیاج دارم خصوصا معرفی مرکز فروش عمده و منصف که بتونم اجناس مورد نیاز یک مغازه معمولی در شهرستان
    تهیه کنم

  4. علیرضا گفت:

    سلام تصمیم‌دارم یه مغازه پیچ مهره فروشی بازکنم حدود متراژ مغازه ۲۵ متر لطفا عمده فروش وقیمت مناسب و جنس خوب کسی هست بنده رو راهنمایی کنه ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *