وبلاگ

پیچ بدون سر – معرفی و بررسی انواع آن

دوسررزوه
Rate this post

کاربردهای گسترده پیچ‌ها در صنایع مختلف باعث تولید و عرضه انواع مختلف پیچ‌ها متناسب با هر کاربرد شده است. یکی از انواع پیچ‌ها که دارای کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف صنعتی است، پیچ بدون گل پیچ است.

این نوع پیچ بخاطر طراحی خاصی که دارد در جاهای خاصی که به دلایل مختلف پیچ‌های دارای سر نمی‌توانند استفده شوند، بکار برده می‌شوند. پیچ بدون سر خود در انواع مختلفی موجود است. هر نوع از این پیچ‌ها دارای ویژگی‌ها خاصی هستند که آن‌ها را برای استفاده در کاربرد مورد نظر مناسب کرده است. کارشناسان دیا پیچ در این مقاله به معرفی انواع پیچ بدون سر پرداخته‌اند.

گروه صنعتی دیاپیچ از جمله مجموعه‌های صنعتی در زمینه پیچ بدون گل و اتصالات است که بطور تخصصی در حوزه پیچ و مهره از جمله پیچ بدون سر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمای خرید و یا سفارش اینترنتی می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان دیاپیچ تماس بگیرید. آیا از این پیچ به عنوان جایگزین پیچ و رولپلاک استفاده می شود؟

جهت استعلام قیمت به روز و خرید پیچ و مهره از دیاپیچ با ما تماس بگیرید.

دفتر تهران

02165422582

دفتر کرج

مطالب بیشتر: پیچ و مهره اسکلت فلزی

خرید پیچ بدون گل

انواع پیچ بدون سر یا میله رزوه دار

پیچ‌های بدون سر در انواع مختلفی موجود هستند که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصربفردی هستند که ان‌ها را برای استفاده در کاربردی خاص متناسب کرده است. در این مقاله به بررسی انواع پیچ بدون سر می‌پرازیم.

محصولات بیشتر: پیچ سرمته ای

  • پیچ بون گل سر

    قیمت پیچ دو سر رزوه

    Foundation or masonry Bolt

Foundation or masonry یا در واقع پیچ‌های فونداسیون یا بنایی به طور خاص برای چسباندن مصالح به سطوح بنایی مانند بتن یا آجر طراحی شده اند. آنها دارای یک نخ کامل از سر تا نوک هستند که عمیق تر از یک پیچ معمولی است تا از مقاومت بالا در بیرون کشیدن اطمینان حاصل شود. برای این پیچ معمولا از استاندارد یdin 529 استفاده می‌شود.

  • Stud Weld

این پیچ، پیچ مخصوص طراحی شده‌ای است که مستقیماً از طریق جوشکاری به مواد اولیه یا قطعه کار متصل می‌شود. اتصال دهنده‌های جوش اجازه می‌دهند تا یک طرف اتصال پیچ به طور دائمی و محکم به مواد پایه متصل شود. استاندارد بکاربرده شده برای این نوع پیچ استاندارد din 525 است.

  • Solted Set Screw with flat point

 Solted Set Screw eith flat pointبرای کاربردهایی طراحی شده‌اند که نیاز به یک اتصال دهنده  رزوه‌دار بدون سر بیرون زده دارند. درایو شکاف‌دار این قطعات به آنها اجازه می‌دهد تا به راحتی با یکی از محدوده‌های درایو شکاف Accu’s Slotted Screwdriver و کنترل شوند. استاندارد استفاده شده برای این پیچ din 551 است.

مقالات بیشتر:   خرید سیم بکسل ماشین (خودرویی) 1403

مطالب بیشتر: لیست انواع پیچ گوشتی

  • Slotted Set Screw with dog point

Slotted Set Screw with dog point  یک اتصال دهنده صنعتی است که می تواند بیش از یک جسم را به طور ایمن در محل خود نگه دارد. آنها اغلب برای هدایت قطعات به سوراخ هایی که قبلاً حفر شده اند و نوک صافی را در خود جای داده اند استفاده می‌شوند. استاندارد بکار رفته برای آن‌ها استاندارد din 417 است.

محصولات بیشتر: رول بولت

  • Slotted Headless Screw with full dog point

یکی از رایج ترین انواع پیچ‌های بدون سر، پیج  Slotted Headless Screw with full dog pointاست که دارای یک نوک صاف است که از یک سر پیچ بدون گل کشیده می‌شود. این نوک کشیده به قرارگیری شیار ماشینکاری شده بر روی شافت کمک می‌کند. در کاربردهای صنعتی، پیچ تنظیم شده قادر است از سوراخ رزوه‌ای در جسم خارجی عبور کند و محکم در برابر دستگاه داخلی محکم شده است، به طوری که از حرکت دستگاه داخلی نسبت به جسم خارجی جلوگیری می‌کند. استاندارد استفاده شده برای این پیچ استاندارد din 926 است.

  • Slotted Shoulder Screw with threaded end

این پیچ یک اتصال دهنده مکانیکی است که در یک قسمت پیچ می‌شود و اتصال آزادانه پین را به قسمت دیگر می‌چرخاند. Slotted Shoulder Screw with threaded end که پیچ شانه ای نیز نامیده می‌شود.  پیچ شانه ای دارای یک محور تا حدودی صاف است که به مواد اتصال امکان چرخش و حرکت در اطراف محور پیچ را می‌دهد، در حالی که انتهای رزوه دار معمولا یک مهره برای حفظ موقعیت پیچ دارد. این پیچ ها باید با سوراخ های پیش سوراخ شده استفاده شوند و در ماشین آلات با تغییرات ارتعاش و حرارت رایج هستند. استاندارد din 927 برای این پیچ‌ها بکار می‌رود.

محصولات بیشتر: پیچ کناف

  • Threaded Rod

Threaded Rod  یا میله رزوه‌ای، میله ای با طول متفاوت است که دارای ساختار مارپیچی یا رزوه شده است.  مانند ظاهر یک پیچ، رزوه در اطراف و در طول میله امتداد می‌یابد تا هنگام استفاده باعث ایجاد حرکات چرخشی شود. این نوع پیچ طبق استاندارد din 975 تولید می‌شود.

  • Double end stud

Double end stud  اتصال دهنده های رزوه شده‌ای هستند که در دو انتهای خود دارای رزوه هستند. این پیچ‌ها در جایی استفاده می‌شوند که یکی از انتهای رزوه ای در یک سوراخ چسبانده شده نصب شده باشد و یک مهره شش گوش در انتهای دیگر برای محکم کردن یک فیکسچر بر روی سطحی که میخ در آن پیچ شده است استفاده شود. استاندارد استفاده شده در تولید این پیچ‌ها، استاندارد din 2509 است.

مقالات بیشتر:   قیمت انواع پیچ مناسب برای اتصالات ورق و فلز

محصولات بیشتر: پیچ متری

  • U-bolt

U bolt  نوعی پیچ است که به شکل حرف “u” خم شده است. این یک پیچ منحنی است که در هر انتهای آن رزوه شده است. U-bolts  در درجه اول برای حمایت از لوله کشی، لوله‌هایی که مایعات و گازها از آن عبور می‌کنند ، استفاده شده است. به این ترتیب ، پیچ و مهره های U با استفاده از دستگاه مهندسی لوله سازی اندازه گیری شد.  U-bolts همچنین برای نگه داشتن طناب ها در کنار هم استفاده می شود. استاندارد استفاده شده برای اسن پیچ استاندارد din 3570 است.

  • Slotted Set Screw with cup point

 Slotted Set Screw with cup point دارای یک درایو شش گوش در یک سر و یک تورفتگی به شکل فنجان در طرف دیگر است. لبه نازک انتهای فنجان برای قدرت نگه داشتن بالا به سطح تماس وارد می شود. برای بررسی ابعاد این نوع پیچ بدون سر یا میله رزوه دار از استاندارد din 438 استفاده می‌شود.

  • Slotted Set Screw partially threaded

برای تنظیم و/یا بستن قطعات ماشین از پیچ‌های بدون سر نیمه رزوه شده استفاده می‌شود. این پیچ دارای شیاری در قسمت بالایی خود است که این شیار امکان استفاده از پیچ گوشتی شکاف‌دار یا بیت شکاف‌دار را برای سفت شدن فراهم می‌کند، در حالی که از کلید شش گوش یا بیت شش ضلعی برای محکم کردن پیچ‌های سوکت استفاده نمی کند. قسمت بدون رزوه بیشترین مقاومت و بهترین تراز را در کاربردهایی که نیاز به نیروی زیادی برای نگه داشتن یک جسم در محل خود دارند ارائه می‌دهد. استاندارد din 427 در ارتباط با این پیچ‌ها استفاده می‌شود.

محصولات بیشتر: پیچ ام دی اف

  • Stud bolt

استاد بولت نوعی اتصال دهنده خارجی بدون سر و رزوه شده است که با 2 مهره در هر دو طرف استفاده می‌شوند و جایگزین خوبی برای مجموعه معمول “پیچ و مهره” می‌شوند. این پیچ‌ها به طور برجسته در اتصالات فلنج استفاده می‌شوند. بسته به طرح و الگوی رزوه آن‌ها ، انواع مختلفی از آن‌ها موجود است. استاندارد استفاده شده برای این نوع پیچ، din 835 است.

  • Anchor Bolts with Cylindrical Expansion

این انکر بولت برای استفاده در مصالح بنایی بنایی ساخته شده‌اند تا از طریق انبساط آن اتصال با استحکامی را ایجاد کنند. Anchor Bolts with Cylindrical Expansion یا انکربولت‌های انبساطی در یک سوراخ قرار می گیرند و با استفاده از اتصال دهنده رزوه شده ، لنگر در جای خود منبسط می‌شوند. همه انکربولت‌های انبساطی را نمی توان در مصالح ساختمانی یکسان استفاده کرد.

  • Threaded Rod with two Nuts or Stud Bolt

این نوع پیچ یا استاد بولت دارای دو سر رزوه شده و یا کاملا رزوه شده است که در هردو انتهای آن مهره استفاده می‌شود. این استاد بولت در طول‌های مختلف موجود است.

  • Hanger Bolt or wood/metal thread

این یک پیچ با دو سر متفاوت است. به طور معمول یک سر آن مانند یک پیچ نوک تیز است، بنابراین می‌تواند به راحتی وارد چوب شود و انتهای دیگر آن دارای یک صفحه صاف است که در یک صفحه فلزی یا یک ورودی رزوه شده قرار می‌گیرد. بطورکلی برای اتصال چوب به فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقالات بیشتر:   خرید پیچ و مهره البرز کرج قیمت 1403

برای اطلاع از قیمت پیچ دو سر رزوه با ما تماس بگیرید.

  • Polypropylene Nylon bolt

این نوع پیچ بدون سر از جنس پلاستیک نایلون است. پیچ‌های نایلونی را می‌توان در لوازم خانگی مانند ماشین لباسشوی ، لوازم الکترونیکی و برخی ماشین های تجاری سنگین یافت. حتی می توانید پیچ های نایلونی را در قطعات خودرو پیدا کنید. پیچ‌های نایلونی را می‌توان با تخته خرده چوب، لاستی ، فلز، چوب و سایر اقلام پلاستیکی استفاده کرد.

مطالب بیشتر: جلوگیری از خوردگی پیچ و مهره

قیمت پیچ بدون سر

میله رزوه دار

مقالات مشابه: پیچ و مهره فولادی

قیمت پیچ دو سر رزوه

پیچ دو رزوه نوعی پیچ است که دو رزوه در طول آن کشیده شده است. این برای استفاده در کاربردهایی طراحی شده است که دو قطعه از مواد باید به روشی مطمئن به هم متصل شوند. پیچ دو سر رزوه ای نیز به عنوان پیچ دوطرفه شناخته می شود و معمولاً در مواردی مانند مونتاژ مبلمان، قاب پنجره ها و چارچوب درها استفاده می شود.

قیمت پیچ دو سر رزوه

قیمت پیچ دو سر رزوه ممکن است متغیر باشد و از برند به برند متفاوت باشد. برای انتخاب بهترین گزینه، مقایسه قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف را در نظر بگیرید.

در انتخاب پیچ دو سر رزوه برای پروژه‌های خود، به مواردی مانند گارانتی و خدمات پس از فروش هم توجه کنید. همچنین، از مطالب و تجربیات دیگران نیز بهره‌برداری کنید. برای اطلاع از قیمت پیچ دو سر رزوه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی انواع پیچ بدون سر یا گل (میله رزوه دار) پرداختیم. دیدیم که این پیچ‌ها دارای کاربردهای مختلفی در صنعت هستند. با شناخت این پیچ‌ها می‌توانید با اطلاعات کافی پیچ مناسب مورد نیاز خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و یا دریافت راهنمای خرید پیچ بدون پل یا بدون سر با کارشناسان دیا پیچ تماس بگیرید.

برای اطلاع از قیمت پیچ دو سر رزوه برای چوب با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *