وبلاگ

کاربرد پیچ و مهره در صنایع پتروشیمی

کاربرد پیچ و مهره در پتروشیمی
Rate this post

صنایع نفت و گاز و پتروشیمی از صنایعی هستند که پیچ و مهره‌ها و اتصالات نقشی مهم و حیاتی در آن‌ها دارند. پیچ و مهره‌ها دارای کاربردهای گسترده‌ای در این صنایع هستند. این کاربردها از ساخت ساختمان‌ها و سازه‌های مربوط به این صنایع گرفته تا خطوط انتقال محصولات را شامل می‌شود.

این کاربرد گسترده پیچ و مهره و نیاز صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به این ابزار ساده و کاربردی،سبب شده انواع مختلفی از پیچ و مهره‌ها و یا در واقع اتصالات برای ایفای نقش‌های مختلفی در این صنایع مورد استفاده قرار گیرند.

دیا پیج عرضه کننده انواع پیچ و مهره پتروشیمی در ابعاد و جنس‌های مختلف و با کیفیت بالا است که شما می‌توانید از سراسر ایران محصولات مورد نظر خود را سفارش داده و در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. برای اطلاع از لیست محصولات پیچ پتروشیمی و نفت و گاز از سایت ما دیدن کنید و یا جهت اطلاع از این لیست و دریافت راهنمای خرید از طریق شماره‌های درج شده در سایت، با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

جهت استعلام قیمت به روز و خرید پیچ و مهره از دیاپیچ با ما تماس بگیرید.

دفتر تهران

02165422582

دفتر کرج

انواع پیچ و مهره در پتروشیمیلیست محصولات پیچ پتروشیمی

از مهمترین صنایعی که پیچ و مهره‌ها در آن کاربرد زیادی دارند و به وفور استفاده می‌شوند، صنایع پتروشیمی و نفت و گاز هستند. پیچ و مهره‌ها در بخش‌هایی مختلف این صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل اهمیت بالای محصولات پتروشیمی و همچنین احتمال بروز حوادثی نظیر انفجار به علت وجود مواد اشتعال‌زا در این صنعت، استفاده از پیچ و مهره‌های با کیفیت اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.  بنابراین پیچ و مهره‌هایی که در این صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید از مراکز عرضه کننده پیچ و مهره معتبر خریداری شوند.

مقالات بیشتر:   تنش تسلیم - همه چیز درباره استحکام کششی پیچ و مهره (آپدیت 1402)

دیا پیچ به عنوان یک مجموعه عرضه انواع پیچ و مهره با کیفیت با قیمتی مناسب است که با خیالی راحت از کیفیت محصولات، می‌توانید پیچ و مهره موردنظر خود را از آن خریداری کنید. در اینجا به معرفی چند محصول از لیست محصولات پیچ پتروشیمی می‌پردازیم.

پیچ و مهره نفت و گاز

پیچ های صنعت نفت و گاز به طور گسترده در پروژه های پتروشیمی برای اتصالات فلنج در خطوط لوله با دمای بالا و همچنین بر روی دکل ها و سکوهای دریایی در نقاط مختلف جهان استفاده می شود.

پتروشیمی ها محصولات شیمیایی هستند که از نفت به وسیله پالایش به دست می آیند. برخی از ترکیبات شیمیایی ساخته شده از نفت نیز از سایر سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ یا گاز طبیعی یا منابع تجدیدپذیر مانند ذرت، میوه خرما یا نیشکر به دست می آیند.

خطوط لوله با دمای بالا یا خطوط لوله متقاطع که سوخت و نفت خام را حمل می کنند، اغلب از پیچ و مهره های فولادی آلیاژی درجه B-7، B-7M برای اتصالات فلنج استفاده می کنند.

در صنعت نفت و گاز، تجهیزاتی که مسئول حفاری و حمل محموله های گرانبها هستند، تحت برخی از سخت ترین شرایط محیطی قرار دارند. این تجهیزات برای سالم ماندن در بسیاری از شرایط دما و فشار طراحی شده است و انتظارات این است که بست های مورد استفاده برای مونتاژ این تجهیزات این شرایط شدید را نیز حفظ کنند. اینجاست که می بایست از پیچ و مهره های مخصوص نفت و گاز استفاده شود.

استاد بولت

استاد بولت یکی از انواع  پیچ و مهره است که به صورت گسترده در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استاد بولت به شکل یک میله رزوه شده است که در هنگام قرار گیری در محل اتصال، دو سر آن را با مهره محکم می‌کنند. این نوع پیچ، از مواد محتلفی همجون فولاد و استینلی استیل و در ابعاد مختلف پیچ و رزوه تولید می‌شود.

مقالات بیشتر:   پیچ و مهره در تبریز (مشخصات، قیمت عمده و جزئی 1403)

بولت u شکل

یکی دیگر از انواع پیچی که در صنعت پتروشیمی کاربرد دارد، بولت u شکل است. این نوع پیچ به صورت یک میله خم شده به شکل U است که بدنه آن رزوه شده است. این بولت معمولا به عنوان پلی بین اتصالات عمل می‌کند و نقش اصلی آن در صنعت پتروشیمی، در لوله‌های انتقال نفت و گاز است.

فروش پیچ و مهره در پتروشیمی

پیچ‌های سر شش گوش

آشناترین و پرکاربردترین نوع پیچ، پیچ‌ شش گوش است. یکی از حوزه‌های کاربرد این پیچ، صنعت پتروشیمی است. این پیچ دارای سر شش گوش و بدنه رزوه شده است که اتصال محکمی را در کاربرد، فراهم می‌کند. این نوع پیچ از جنس‌های مختلف و در گریدهای مختلف استحکام موجود هستند. همچنین آن‌ها در ابعاد استانداردی تولید و عرضه می‌شوند.

خرید پیچ و مهره در پتروشیمی

پیچ خشکه

منظور از پیچ خشکه در واقع همان پیچ فولادی است. پیچ خشکه به واسطه خواص مکانیکی مطلوبی که دارند، به وفور در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پیچ در ابعاد مختلف تولید و در این ضنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پوشش پیچ پتروشیمی

پیچ و مهره‌ها به دلیل استفاده در اغلب صنایع، از مواد مختلفی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. رایج‌ترین نوع پیچ و مهره ها از آهن، فولاد، استیل و پلاستیک ساخته می‌شوند. هر نوع پیچ با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، برای استفاده در کاربردی خاص مناسب است. هر صنعت و حوزه‌ای، شرایط خاص خود را دارد و نوع خاصی از پیچ و مهره‌ها را می‌طلبد. اتصالات صنعت پتروشیمی با انواع مواد شیمیایی و خورنده در تماس هستند، بنابراین یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که برای پیچ و مهره‌های استفاده شده در این صنعت مد نطر قرار داده می‌شود، مقاومت به خوردگی بالای آن است.

مقالات بیشتر:   پیچ و مهره اصفهان - مشخصات و قیمت 1403

 پیچ‌های استیل و یا در واقع استینلس استیل به دلیل داشتن درصد بالای کروم و تشکیل لایه مقاوم به خوردگی اکسید کروم روی سطح آن، بطور ذاتی دارای ویژگی مقاومت به خوردگی بالاست و این نوع پیچ کاربرد زیادی در پتروشیمی دارند. اما گاهی به دلایلی همچون نیاز به خواص دیگری همچون استحکام بالاتر از استحکام استیل و قیمت مناسب، ناچار به استفاده از چیج‌های دیگری همچون پیچ‌های فولادی در پتروشیمی داریم. در این حالت برای افزایش مقاومت به خوردگی پیچ، آن را پوشش دهی می‌کنند. پوشش پیچ پتروشیمی معمولا توسط گالوانیزه گرم و سرد و دی کرومات هستند.

مطالب بیشتر: پیچ و مهره پلاستیکی

کاربرد پیچ و مهره در نفت، گاز و پتروشیمی

همانطور که در بخش‌های قبل توضیح دادیم، پیچ و مهره در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی کاربرد دارد. کاربرد پیچ و مهره در نفت و گاز و پتروشیمی استفاده در بخش‌هایی همچون بخش‌های سازه‌ای مانند انبارهای نگهداری مواد اولیه، انبار محصولات، ساختمانهای مختلف، بخش‌‌های تجهیزاتی و ماشین آلات این صنایع مانند دستگاه‌های حفاری، اختلاط کننده‌ها، راکتورها و…  و همچنین لوله‌های انتقال محصولات مختلف این صنعت  را شامل می‌شود.

یک دیدگاه در “کاربرد پیچ و مهره در صنایع پتروشیمی

  1. صالحی گفت:

    قیمت پیچ سر شش گوش چقدره ؟ چه سایزهای موجود دارین ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *