وبلاگ

لیست قیمت پیچ و مهره فولادی (1403) ⭐️

4.6/5 - (5 امتیاز)

پیچ و مهره های شش گوش فولادی در واقع در سه گرید در استاندارد DIN آلمان تعریف میشوند که یکی از آنها در بازار به پیچ و مهره خشکه کلاس 8.8 معروف است که ما نیز در دسته ای متفاوت دسته بندی نمودیم. دو گرید دیگر پیچ و مهره شش گوش فولادی عبارتند از گرید های 10.9 و 12.0 که دارای درصد بالایی کربن در ساختار خود بوده و در صنایع سنگین ساختمانی و پل سازی از آنها به وفور استفاده میشود. پیچ و مهره های شش گوش فولادی معمولا دارای دنده های میلمتری در دستگاه DIN و دارای دنده های اینچی در دستگاه ASTM می باشند. پیچ و مهره فولادی در دستگاه ASTM با استاندارد های متنوع تری تولید میشود و کاربری های نظامی نیز دارند.

محصولات بیشتر: مهره خاردار

انواع پیچ فولادی

  • پیچ فولادی با سه درجه و کیفیت متفاوت در بازار وجود دارد.
  • پیچ فولادی با درجه یا گرید 8.8 پرکاربردترین نوع پیچ موجود در بازار است.
  • پیچ‌های فولادی با گل پیچ‌های متفاوت مانند پیچ شش گوش، پیچ آلن و … تولید می‌شود.
  • همچنین این پیچ با توجه به گام رزوه آن نیز در دسته‌های متفاوت قرار می‌گیرد.
  • متداول‌ترین گام این پیچ، دنده میلی‌متر است.
  • پیچ فولادی شش گوش دنده میلی متر از ضخامت 6 میلی متر شروع می‌شود و بسته به نوع کاربرد می‌توان ضخامت بالاتر آن را تهیه کرد.
  • ضمنا بنابه نوع کاربرد مقدار رزوه شدگی این پیچ متفاوت است.
  • پیچ فولادی تمام رزوه و نیم رزوه علیرغم شباهتشان، مصارف متفاوتی دارند.
مقالات بیشتر:   خرید انواع پیچ تخت خواب کیفیت درجه 1

کاربرد پیچ و مهره فولادی

پیچ و مهره فولادی از جمله پرکاربردترین و اصلی‌ترین نوع پیچ و مهره در صنایع مختلف است. به گونه‌ای که می‌توان رد پای این اتصال دهنده را در بسیاری از دستگاه‌ها، سازه‌ها و وسایل اطراف خود مشاهده کرد. این کاربرد فراوان به دلیل خواص مطلوب پیچ و مهره فولادی است. این اتصال دهنده دارای خواص مکانیکی مطلوبی است که این خواص مطلوب کاربردهای زیادی را برای آن به همراه داشته است. اگر بخواهیم بطورکلی به برخی از مهم‌ترین موارد کاربرد  پیچ و مهره فولادی اشاره کنیم، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • صنعت ساختمان سازی.
  • صنعت خودرو سازی.
  • صنعت کشتی سازی.
  • انواع سازه‌های سبک و سنگین.
  • صنعت کشاورزی.
  • صنایع آب و فاضلاب.
  • ساخت انواع دستگاه‌ها و قطعات صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی.
  • صنایع چوب.
  • صنایع ورزشی.
  • صنعت هوا و فضا.
  • و…

محصولات بیشتر: پیچ و مهره استیل

تفاوت بین پیچ و مهره فولادی و پیچ و مهره آهنی

پیچ و مهره آهنی و پیچ و مهره فولادی از جمله اتصال دهنده‌های رایج و پرکاربرد در صنایع هستند. در واقع این دو گروه از پیچ و مهره‌ها به تنهایی سهم زیادی در اتصالات دارند. اما حال این سوال پیش می‌آید که تفاوت بین پیچ و مهره فولادی و پیچ و مهره آهنی در چیست؟ تفاوت این دو نوع اتصال دهنده‌ها در جنس آن‌ها است. تفاوت در جنس هم سبب تفاوت در خواص پیچ و مهره می‌شود. در واقع بسیاری از خواص پیچ و مهره متاثر از جنس آن است.

آهن فلزی نسبتا نرم، چکش خوار و دارای چقرمگی بالایی است. اما این فلز دارای خواص مکانیکی ضعیفی است و مقاومت به خوردگی پایینی هم دارد. بنابراین پیچ و مهره آهنی خواص مکانیکی نسبتا ضعیفی دارد  و برای کاربردخای معمولی که اتصال نیاز به استحکام و سختی بالایی ندارد، استفاده می‌شود. اما فولاد آلیاژی از آهن و کربن است. البته این آلیاژ دارای عناصر دیگری همچون منگنز، نیکل، کروم، مولیبدن و… هم می‌باشد. اما میزان آن‌ها نسبت به کربن کمتر است.

مقالات بیشتر:   خرید سیم بکسل گالوانیزه گرم و سرد در اندازه های مختلف

وجود عنصر کربن سبب بهبود چشمگیر خواص مکانیکی می‌شود. هرچقدر درصد کربن بالاتر باشد، استحکام و سختی فولاد هم بالاتر می‌رود. به همین منظور پیچ و مهره فولادی به گریدهای استحکامی مختلف تقسیم بندی می‌شوند که تفاوت این گریدها در میزان کربن آن‌ها و به دنبال آن خواص مکانیکی است. البته در این صورت انعطاف‌ پذیری و چقرمگی کاهش می‌یابد. خواص مکانیکی قوی پیچ و مهره فولادی سبب استفاده از آن‌ها در کاربردهای سنگین و فوق سنگین شده است.

محصولات بیشتر: پیچ استاد بولت

خرید پیچ و مهره فولادینکات مهم هنگام خرید پیچ و مهره فولادی

در هنگام انتخاب خرید پیچ و مهره فولادی مانند بسیاری از محصولات صنعتی، باید فاکتورها و نکاتب را مد نظر قرار داد. این فاکتورها به شما کمک می‌کند که انتخابی مناسب داشته باشید. از جمله نکات مهم در هنگام خرید پیچ و مهره فولادی، توجه به تناسب نوع پیچ و مهره با شرایط و نیازهای کاربرد شما است. در واقع انواع مختلف پیچ و مهره فولادی در بازار موجود است که هریک مناسب با کاربردی خاص هستند.

نکته مهم دیگر انتخاب این اتصال دهنده‌ها در سایز مناسب است. در واقع اگر پیچ و مهره‌ای که استفاده می‌کنیم سایز مناسبی نداشته باشند، اتصالی مناسب و ایمن نخواهیم داشت. کیفیت پیچ و مهره هم از دیگر پارامترهای مهم است که باید در اولویت قرار گیرد. برای خرید پیچ و مهره فولادی با کیفیت باید آن را از مراکز تولید و عرضه معتبر آن تهیه کرد. نکته دیگر که در هنگام خرید پیچ و مهره باید درنظر گرفته شود، قیمت پیچ و مهره فولادی است.

مقالات بیشتر:   وال پست - مهم ترین نکات اجرای والپست

محصولات بیشتر:  مهره قفلی

قیمت پیچ فولادی

پیچ فولادی‌های موجود در بازار ایران توسط کارخانه‌های داخلی و خارجی تولید می‌شود.

به جز کارخانه‌های تولید پیچ در داخل، کشور چین نیز نقش مهمی در تامین این کالا دارد.

در چندسال اخیر با افزایش قیمت دلار، پیچ فولادی نیز تا چندبرابر افزایش قیمت را تجربه کرد.

محصولات بیشتر: پیچ شش گوش hv

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *